Gå til innhold

Initial D Manga

Ranger emnet


Teknomage

Anbefalte innlegg

Dette blir vel mest for 'fans'. Her er noen volumes av manga. Det meste er likt som i filmene. Noe forskjeller her og der og kanskje litt ekstra detaljer man ikke får med seg fra anime. Dessverre mangler det noen volumes midt i som ikke er oversatt. Og husk å ikke les de siste hvis du venter på episodene på film da mangan har kommet litt lengere. Ikke glem å les rutene fra høyre til venstre.

 

Filene er på 35-45 mb ca.

 

- Volume 01

- Volume 02

- Volume 03

- Volume 04

- Volume 05

- Volume 06

- Volume 07

 

- Volume 16

- Volume 17

- Volume 18

- Volume 19

- Volume 20

- Volume 21

- Volume 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange (snart alle) Initial D Mangaene ("tegneserie") i bokhylla mi, pent stablet ved siden av Initial D Anime Serien på dvd :D

 

 

Først ble det laget - og dette er også den anbefalte veien å se på tingene:

 

Initial D Sesong 1 - 24 episoder tror jeg...

Initial D Sesong 2 - 13 episoder tror jeg...

Initial D Extra Stage 1 og 2 - to mindre "alenestående episoder"

Initial D The Movie - Aka Sesong 3... En enkelt Film.

 

Så kom Initial D Mangaen ut.. De driver å gies ut fortsatt.. Samme innhold som Sesong 1 hittil, men mye mer utfyllende.

 

Og nå I disse dager lages Initial D sesong 4 - Ny tv sesong, sendt 4 eller 6 episoder, og nye lages per idag.. Disse finner du på torrent nå.

 

Takk for linken til Mangen forresten ;) :D

Ett bilde sier mer enn 1000 ord, en video sier mer enn 1000 Bilder...

Driftfun.com

LS1 200sx s13 under konstruksjon...

www.gunstig.no <-Bilvideo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt alle i manga men. De du har Pudding, hvilket språk er de? Regner nesten med du ikke er så altfor dreven i kinesisk eller japansk(men hvem vet). Og hvor mye koster de? Hvis de er å få i engelsk så skulle jeg kanskje prøvd å få tak i.

Liker nesten mangan bedre. Animen er klart lettere og bedre å se på men mangan har med litt mer bakgrunns ting og slikt. Får med litt mer story, ikke bare kjøringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hersker Hans

Misforstod hele tråden jeg. Trodde de lagde real life film av animen :) Det hadde vært tøft.

 

Animen er jo rå å se på som den er. Trenger ikke engelsk tale.

 

De har jo announce'a en film. Skulle vel bli lagd med kinesere. Når den kommer vet jeg ikke. Regner med det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Teknomage

De dvd'ene med engelsk tale er visst ikke noe å satse på har jeg hørt. Blir dårlig opplevelse. Skulle gjerne hatt ihvertfall de 2 første sesongene på dvd sjøl. Har alle episodene på pc'n nå men ræva kvalitet på de første. Halve opplevelsen er jo den konstante japanske skrikinga :D

 

Engelsk tale nekter jeg. Jeg vil heller ikke se den "moderniserte" versjonen, hvor det er bytta navn fra Takumi til Tak osv (det er vel den de prater engelsk på).

 

Gi meg japansk med engelske subtitles! Og Pudding, hvor kjøpte du? Viktig! :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

KONGELIG! Dere aner ikke hvor lenge jeg har prøvd å få tak i ID-Mangaen!

 

Og TokyoPoop sin voldtekt av Initial D SUGER. De tar serier som er beregnet for voksne, endrer/modifiserer den til helvete og tilbake for å passe et publikum (les: unger) den opprinnelige serien ALDRI var beregnet for. Japansk tale + engelsk tekst er den eneste måten en kan nyte anime på på en fornuftig måte (frem til en kan nok Japansk til å kunne se den uten subtitles).

 

EDIT: Er nesten sikker på at Mangaen kom først. Anime'er bruker i 100% av tilfellene å være basert på en tidligere Manga.

 

Ordliste for "baka gaijins":

Manga: Tegneserier på papir.

Anime: Tegnefilm som oftest er basert på en tegneserie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, på tide å forklare litt, ser jeg. Først:

 

Teknomage: etter annbefaling fra meg tar gledeshustet (i tønsberg) inn både film og bøker. Gledeshuset liger på toppen av torget, og inn til høyre. han har en hylle full av manga til venstre for døren.

 

Så til litt initial D historie:

 

Initial D kom som en filler i 1996, i et ukentlig mangablad i japan (husker ikke hvilket). Den ble raskt populær, og kom som anime i 1998. Til å begynne med var det bare planlagt en sesong, derfor er hendelsene i sesong en i en litt annen rekkefølge enn bøkene.

 

bok 28 er kommet ut i japan, og nr 29 er snart klar.

Serien kommer ut en gang i uken.

 

Filmene er kommet litt inn i bok 18 (sesong 4 kommer ut i fansubbet utgave 2 episoder, annenhver månede.

 

Bøkene som er oversatt av tokyopop er ikke så vandalisert som mange skal ha det til. jeg burde vite, da jeg har de 13 første.

Det er mest navnene som er forandret. En tegning er redigert, men du ser det ikke, uten å ha sett originaltegningen.dessuten er et par sider kuttet ut, grunnet de inneholder instruksjoner om hvordan man drifter (men disse er ikke en del av handlingen. De står sist, som en teknisk info-bit.)

 

Bøkene koster 99 der jeg kjøper dem.

 

Filmene har to lyd/bildespor.

 

Classic: Japansk TV version: alt er urørt. Lyd, navn, bilder. alt er som det skal:)

 

Tricked out: Amerikansk TV version; alt er feil. AE86 med 6-syl lydspor, engelsk tale, nymetall...., bilderedigering.. men det gjør ikke noe, da det går ann å se classic i steden:D

 

Filmene har mye bedre bilde enn fansubbene, (jeg har alle 3 sesonger) og er sterkt å anbefale. Det er 3 episoder per dvd

de koster meg ca 200 kr.

 

 

For de som ikke takler tokyopop bøkene blir serien scannet av inane:

 

http://www.inane.mangareaders.com

 

det eneste problenmet er at ingen, noen sinne, har scannet bok 7-16. De må man kjøpe uansett. Bok 1-6, og 17-22 har jeg som scanlation fra inane, og kan godt laste det opp, om noen vill ha det.

 

For de som vil se sesong 4, som er i produksjon, og derfor ikke er utgitt, har live evil en bra fansub

 

http://www.live-evil.org/

 

 

 

Eppisodeoversikt: (rekkefølge)

 

 

Sesong en: 26 episoder

 

Første "ekstra stage" (med mako & saiuki)

 

Second stage: 13 episoder

 

Third stage: en film på 1t 44min

 

Battle stage; en oppsummeringseppisode, med alle racene på ca 45 min- egentlig ikke noe å ha, mend mindre man er helt idiot (som meg)

 

Third Stage ender ved bok 17, for de som trenger å vite det.

 

Pudding, hvis du har ennå en ekstra stage, vil jeg gjerne vite om det, for da mangler jeg noe!! (krise!!!)

 

Håper dette var til hjelp.

 

 

For de som liker initial d, kan jeg også anbefale Over Rev (manga)

 

scannes av Mangacity:

 

http://www.mangacity.net & http-download på http://216.166.45.215/Manga/

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

Oki, på tide å forklare litt, ser jeg. Først:

 

Teknomage: etter annbefaling fra meg tar gledeshustet (i tønsberg) inn både film og bøker. Gledeshuset liger på toppen av torget, og inn til høyre. han har en hylle full av manga til venstre for døren.

 

Takk! :D Skal stikke innom en dag og sjekke.

 

Extra stage ligger på linken under men dessverre ikke beste kvaliteten. Dette er med sil80 damene.

http://carfreaks.b0nk.net/InitialD/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår