Gå til innhold

AE86: Deler og tips. Hva har vi, og hva trenger vi.

Ranger emnet


Skidracer

Anbefalte innlegg

JEG vet ikke om de passer direkte. Men, jeg har også den gamle modellen, og sperrene cusco selger til min er de samme som til den nyere. Må vel nesten spørre en som selger TRD/Cusco/noe annet gøy Men det er vel nesten verd å prøve. passer den ikke kan den jo bare selges igjen.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er nok med på en bestilling fra fensport, hvis det ikke er alt for tidlig. jeg trenger litt tid til å skaffe penger da jeg er student. skal vel stort sett ha det samme som deg:)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som vet om det finnes stive, korte bakfjærer til AE86 som passer uten modifiseringer?

Jeg mener at man er nødt til å bygge om tårnene bak + nytt nedre feste for å bruke coil-overs (p.g.a at festepunktet for dmper bak ikke vil tåle belastningen). I orignaltårnene er det jo heller ikke plass til coil-overs.

Kjører i dag med senkefjærer fra Lesjöfors, men de kunne godt ha vært stivere og kortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRD lager sperrer til både den første og andre utgaven av AE86. Jeg har kjøpt en TRD 2-veis diff fra USA, men den er til den siste utgaven, og jeg trenger derfor aksler fra en 86-87 modell.

 

Grunnen til at dette skjedde, er at bilen min er registrert som en 87-modell (importert fra sveits i 1996). Når jeg bestilte lager o.l som er greit å skifte når jeg først er ute med diffen, måtte såklart mannen på delelageret hos toyota ha rammenummeret mitt. Når han slo det inn fikk jeg beskjed om at bilen min faktisk var produsert i 1985. Diffen jeg hadde bestilt fra USA ville dermed ikke passe uten å skifte stikkakslinger. Derfor bør dere kontakte Toyota og gi de rammenummeret deres, for å være 100% sikker på om dere har en tidlig eller sen utgave av AE86.

 

Om noen av dere med 86-87-modellen bestiller diff til en tidligere utgave, kan jeg gjerne bytte stikkaksler med dere :)

 

Jeg mener at de aller aller fleste (KAAZ\Cusco, Tomei, TRD osv) lager differ til både tidlig (zenki) og sen (kouki) utgave av AE86. Det står utrolig mye om dette (og mye annet ae86-relatert) på http://club4ag.com.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ae86Levin

Hvis du skall ha stivere fjærer så lager TRD di beste i alle mulige stivheter fra 3,0 til 10,0 kgm trur dem senker ca 4,0cm-5,5cm bak.trenger ikke modifisering bak

Er fornøyd med mine i hvertfall.pass på så dere får fra trd japan ikke fra trd usa.

 

Og dette kjoeper man hvor?Ebay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har en Exedy clutch liggende, som ikke lengre passer overens med mine planer, og derfor må selges. Clutchen er komplett med trykkplate og utløserlager. Perfekt for en lett til moderat trimmet sugemotor, med litt ekstra bitt i forhold til den originale, som ikke er kontant nok når du f.eks bruker clutchen for å få ut ræva litt ekstra :)

 

Clutchen er ubrukt, aldri montert.

 

Ta kontakt på PM om dette skulle være av interesse.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som vil forandre utvekslingen i bakdiffen, så finnes det originale toyota-deler som kan gjøre dette. Jeg mistenker at tuning-leverandører som bl.a Techno Pro Spirit, som leverer andre utvekslinger til våre differ, også bruker originale toyota-deler, med et aldri så lite tillegg i prisen.

 

Her er noe jeg fant på nettet:

 

Its the ring & pinion from a late 80's early 90's 4WD Lite Ace front diff. Part No 41201-29637. Its 4.778:1 Ideal for competition use.

 

Forhåpentligvis er dette noe vi kan handle på dynga, jeg skal ihvertfall prøve å få tak i til min bil :) (så selger jeg det til dere for dobbel pris, TP Racing tuning parts :D)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Fant en ny TRD LSD til 200 pund på E-bay (engelske siden)

 

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=10428&item=4500420525&rd=1

 

dette er en del som koster MYE mer til vanlig.

 

Den er til 2. Gen AE86

 

LØP OG KJØP

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til ae86

 

har:

baklykter 3stk

bakrute

sidebakruter

takluke

ledningsnett(alt til interiør ihvertfall, lurer på om rallyroger kanskje sitter på resten av det ledningsnettet)

lister (dører, bakruter, bakluke, mulig det også er mer?)

 

mulig jeg har mer men deter dette jeg kommer på nå...

'83 Toyota Corolla KE70 (to dørs) litt brei...

'82 Toyota Corolla KE70 (fire dørs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår