Gå til innhold

Photoshop modding

Ranger emnet


Oshim

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

Hvordan gjør dere det??? Lastet ned photoshop igår men har litt vanskeligheter!! :(

Hvordan får dere til at dører "blir igjen"??

Får bare farget over alt liksom så det ser ut som at dører er fjernet...

 

helt oppe har du valg om hvilken "malerkost" du skal bruke... jeg bruker Overlay.... og så velger du en styrke da vedsiden av jeg bruker mellom ca 50 - 70%..... prøv så finner du ut....

post-933-1380485066574_thumb.jpg

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 842
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selve fargeleggingen er én ting, men skal du fjerne dører, blinklys etc. så må du bruke "stamp tool". Jeg orker ikke å forklare hvordan dette fungerer, men her er en genial liten applet er som viser deg hvordan du bruker det.

 

Når du skal fargelegge anbefaler jeg å markere bilen og legge den i et nytt lag over bakgrunnsbildet. Da har du litt flere muligheter, bla image -> adjust -> hue/saturation. Selv pleier jeg å kopiere laget for så å fjerne alt som ikke skal farges med viskelæret. Litt tungvint, men da har jeg full kontroll på hver eneste pixel. Dette krever selvsagt at du jobber med ganske mye zoom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du må jo først ha et bilde av noen flammer da. Hvordan du gjør det er avhengig av bildet du bruker, men dersom du bruker ensfargede flammer på hvit bakgrunn kan du settet laget med flammene til Mulitiply. For å få de til å passe kan du bl.a. bruke edit -> transform...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår