mazdafun Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Saxet fra VG: "Porsche Carrera GT er fabrikkens nye superbil. Den lages i kun 1000 eksemplarer. Karosseriet er av kullfiber, hvilket bringer vekten ned til 1250 kilo. Det er uvisst hva bilen koster i Nederland, men med våre skatter og avgifter ville vidunderet kostet rundt åtte millioner kroner i Norge. For denne prisen har han fått en kjøredoning som har V10-motor med 558 hestekrefter. Bilen har en toppfart på 330 km/t, og beveger seg fra null til 100 km/t på fire sekunder. " Kult at 350 ' spenn med japse henger med denna "bobla" til 8 000 ' Og se på vekten da. "kun" 1250 kg. Hvor mye av "karroseriet" er det som er kullfiber? Midtkonsollen? Jeg ler ! For 8 mill. hadde jeg forventet mer ! Bilde: http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1038382428.jpg Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Du kan jo prøve og fullføre et Le Mans 24 timers løp med den japsen du mente til 350'......... Da jeg leste om byggingen av denne Porschen, var det ett av målene de hadde. Men prisen er vel litt i overkant for en produskjonsbil, men når Porsche lager limited Edition biler kan de ta "hva de vil" i pris. Kjøpere finnes uansett. ;) Edit: Hvor fant du artikkelen ? (så ingen jeg) *blind* Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafun Skrevet November 27, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Heisann... Den bilen der er en gatebil.. Jeg (-eller vi) skal bare ta den i aksen og i toppfart. En Mazda trenger ikke 24-timer på å gjøre det.... (-kødda, trenger ikke motkommentar) 24-timers har vi allerede vinni (787), men det visste du vel. Jeg synes det bare er "smekk" at dem ikke får ned vekten mer + leverer mer performance til den prisen. Det blir som "potet-bake-historien" min på Mazda-forumet. Greit nok at "folk betaler hva som helst" for bobla, men den bilen der tjener ikke Felix fett på. Den er garantert dyr å produsere, og mer en "vise-frem-bil" enn en "tjene-spenn-bil". Bye-bye, natta for idag... Siter Reciprocating engines are OUT ! http://www.mazdafun.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loppa Skrevet November 27, 2002 Rapporter Share Skrevet November 27, 2002 Vet at det er en gatebil ja :) Den hadde allikevel mål om å kunne fullføre et Le Mans 24 timer. ;) Det var det som var poenget :D Siter 2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ 1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt x-'95 Audi S6 4,2 V8 x-'94 AudiCab 2,8 x-'99 Golf GTI 1,8T x-'98 Renault Megane Coupè Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet Mars 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2003 ble ikke wankel forbut på le mans siden motor teknologien var overlegen i forhold til stempelmotorens (med tanke på volum og effekt)... eller er det bare jeg som er helt på vidda:rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2003 Originally posted by SiggE ble ikke wankel forbut på le mans siden motor teknologien var overlegen i forhold til stempelmotorens (med tanke på volum og effekt)... eller er det bare jeg som er helt på vidda:rolleyes: Ser ikke noen annen grunn til å lage forbud mot wankel, så det kan nok stemme. Synes det er dårlig gjort av dem! De er wankelister! ellerno! :D FIA (hvis de het FIA på den tiden) regnet jo 2.6liters motoren til Mazda for en 4.7l. Så de kunne ikke komme noen wankel med samme motorvolum som stempel gutta, men de trenger dem jo ikke uansett. Hvertfall feigt å bare stenge wankel motorer helt ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Mars 6, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2003 Er foresten enig med mazdafun når det gjelder vekta på Porsche'n... 1250kg er ikke akkurat imponerende når det er snakk om supersportsbil til 8mill :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SiggE Skrevet Mars 7, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2003 når du ser på gillet vertigo (er jo en helt annen bil) men når han ladet spesialversjoner av den i kullfiber veide den 650 kg....helt annen bil (4syl cosworth).men men. Tony gillet har jo understelsfetisj og det var bygd på f1 teknologi i fra ferrari. så hadde han ikke hat det ville den sikkert vært lettere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efini Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 Porschen ser jo en deeeel bedre ut en mazda'n da, er jo verdt noen millioner det. ;) Siter 1994 Audi RS2 MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Mars 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2003 tror nokk de kunne gjort den lettere, men jeg tror nokk det ligger et lite regnestykke bak vekt/hk og hvordan de ønsker at bilen skal oppføre seg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.