Cchris Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Vel... var på eu-kontroll med golfen på mandan. Der fikk jeg vite at CO'n var 6,8% og maks tillatt er 3,5%. Er dette veldig høyt, eller går det an å stille det så det blir bra igjen? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Høres veldig høyt ut det, min lå på 0,7%, 1,6 forgasser. Bruker motoren mye olje? kan være dårlige ventil tetninger eller at den får for mye bensin. Prøvd å justere CO på den, er en skrue på toppen av forgasseren under en plastplugg. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by trra Høres veldig høyt ut det, min lå på 0,7%, 1,6 forgasser. Bruker den mye olje motoren? kan være dårlige ventil tetninger eller at den får for mye bensin. Prøvd å justere CO på den, er en skrue på toppen av forgasseren under en plastplugg. Det er 1.6 forgasser dette også.. Motoren bruker ikke olje (eller så lite at det ikke merkes da..) Lekker heller ikke noe fra toppen. Motoren virker heller ikke dau og kjip... Det er heller motsatt! (bra til å være 1.6.) Er vel ikke noe vits i å stille på det selv hvis man ikke har sånn måle-greier vel? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Nja, har ikke biltilsynet en målestasjon som man kan bruke gratis? Biltilsynet har det her sånn hvertfall, sånn at man kan måle CO. Edit : du har ikke katalysator regner jeg med? Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Har ikke katalysator nei.. er en 86mod golf GL 1.6 liter. Litt slitene ventiler har vel ikke noe med det og gjøre? Tikker i 10 sekunder når den er kald...men jeg veit ikke om det har noe med saken og gjøre. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Du har vel hydrualiske ventilløftere, når de begynner å bli slitte så tikker det når det er kaldt, kan også tikke litt selv om de ikke er slitte, men ikke lenge . Skal vel strengt tatt ikke ha noe å si for CO, men hvem vet, ikke jeg hvertfall :p Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Hmm.. nei... ække så greit :rolleyes: Har ihverfall bestillt time for å rette noen feil, så da får vi se. Noen andre som har noen råd/tips/erfaringer? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Hmmm.. Greit å ha gammal bil. Da er maks 4.5... jeg hadde 3.0.. Aner ikke hvorfor den er for høy, men vil tro at det har noe med at den ikke forbrenner drivstoffet bra nok. Hvorfor? Uhhh? Kan ikke så mye om bil, tenker bare logisk.. Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Kikk på luftfiltere å pluggene. Vedder 10 spenn på at det er i orden viss du bytter de 2 tingene. Viss det ikke hjelper er det nokk justering av forgasser som er tingen. Der jeg godkjenner bilene mine gjør de det gratis. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Originally posted by wiktory Kikk på luftfiltere å pluggene. Vedder 10 spenn på at det er i orden viss du bytter de 2 tingene. Viss det ikke hjelper er det nokk justering av forgasser som er tingen. Der jeg godkjenner bilene mine gjør de det gratis. Ikke lenge siden luftfilteret ble bytta, men jeg aner ikke hvor lenge det er siden pluggene ble bytta. Kanskje bytte dem da... Har tenkt på det lenge, men aldri fått gjort det. Åssen plugger er bra og bruke da? Tips? Noen som ikke er altfor dyre... men som er bra? Funker det å kjøpe på bensinstasjonen? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Ta en tur i en bilrekvisita butikk, der er det ofte ikke så dyrt, å her i område går det ann å prute litt å, vet ikke hvordan det er hos deg. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Får nok gjøre det før bilen skal skjekkes igjen. Er nok ikke dumt det ;) Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Hadde CO på 9 på bilen min justerte ned til 7 eller noe? byttet tennplugger og fikk 0.5 og justerte CO opp for å få rikere blanding. plugger har mye å si. Hvis det ikke hjelper så gir du motoren litt falsk luft. åpner veivhusventilasjon slangen eller noe. fungerer det og. Så setter du den på etter målinga. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RedLightning Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Hadde akkurat det samma problemet ved sist eu-kontroll. jeg fikk tips om å bytte lambdasonde (golf2 1,6) og da gikk den rett gjennom etterpå. En mulighet hvis ikke noe annet funker :) Siter Vw golf3, 98 modell - prosjekt Vw golf2, 89 modell - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
triggerhappy Skrevet September 8, 2004 Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 Stillte ned min fra 11.8 til 2.8 på EU. Bare å sku og trixe. Hvis ikke det funker, så vet ikke jeg men. Siter -x 1988 Ford Sierra Cosworth -x 1991 Mazda 323 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg