Gå til innhold

drift machine

Ranger emnet


vagen

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult! er den gamle typen av toyota corolla levin.. jeg har kjørt den nye typen av de.. (94modellen)

 

er bare en i norden av den nye typen..

(er d noen av den gamle typen

 

bøse biler.. 1,6 me 170hk... kompressor..

 

mest brukte bilene til drifting japan...

 

5sjsp

 

5sjtv

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

 

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DJ-timoty

kult! er den gamle typen av toyota corolla levin.. jeg har kjørt den nye typen av de.. (94modellen)

 

er bare en i norden av den nye typen..

(er d noen av den gamle typen

 

 

 

er noen AE86 (gammel type) i norge. En i tønsberg (min), en på hamar, en i tromsø, en i drammen, en i oslo, en i akershus et sted, + den til FSR (men jeg vet ikke hvor han holder til)

 

+ i går hørte jeg om en med chevy v8 (hvordan klarte de det?) oppe ved gardermoen, og en som står i deler i porsgrunn i en låve. Det er sikkert flere som jeg ikke har hørt om også.

 

For mer info se i drifting forumet under prosjekter, eller toyota sprinter forumet. det er der vi som har dem holder til.

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Originally posted by Urgolf

5sjvd

Noen som kan komme med noe info ang motor orginalt i disse bilene?

Vet så langt at det dreier seg om rekke4 Turbo og RWD??

 

Takk på forhånd!

 

Kristian

 

Ikke turbo orginalt i dissa bila.. er to motorutgaver orginalt i AE86 om jeg ikke husker feil.. 115 eller 124.. AE85 derimot som ser nesten helt lik ut har bare pysemotorer

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skidracer

 

er noen AE86 (gammel type) i norge. En i tønsberg (min), en på hamar, en i tromsø, en i drammen, en i oslo, en i akershus et sted, + den til FSR (men jeg vet ikke hvor han holder til)

 

+ i går hørte jeg om en med chevy v8 (hvordan klarte de det?) oppe ved gardermoen, og en som står i deler i porsgrunn i en låve. Det er sikkert flere som jeg ikke har hørt om også.

 

For mer info se i drifting forumet under prosjekter, eller toyota sprinter forumet. det er der vi som har dem holder til.

 

Du må ikke glemme min, tror jeg var den første på forumet med AE86, mener å huske at jeg kjøpte min rett før FSR, om det ikke var rett etterpå da :) *skryte* Kult at flere kjøper slike biler!

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DJ-timoty

kult! er den gamle typen av toyota corolla levin.. jeg har kjørt den nye typen av de.. (94modellen)

 

er bare en i norden av den nye typen..

(er d noen av den gamle typen

 

bøse biler.. 1,6 me 170hk... kompressor..

 

mest brukte bilene til drifting japan...

 

5sjsp

 

5sjtv

 

 

 

Uh... nå er vel ikke den du har sittet på så veldig mye brukt, siden den er framhjulstrekk, eller hva? :)

-Kenneth

 

Drift Happens! No guts no glory!

http://www.kennethgroth.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er ikke turbo orginalt nei?

Men det er det som er så merkelig, for samtlige biler jeg har sett av denne typen, har innehatt en turbomaskin...

Er det celica Turbo el.l som er aktuell og stappe i denne bilen?

Eller er det bare vanlig turbokonvertering?

Må da vel være noen som har sett en slik en med turbo før:rolleyes:

 

Kristian

-86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt

x85`Audi Urquattro 10vt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jada, har sett sånn med turbo.. MEN... Mye av poenget med disse bilene er jo nettop det å ikke ha turbo på dem! Mesteparten av AE86 eiere kjører blodtrimma sugemotor, rett og slett fordi det har en sinnsvak lyd, går mer enn bra nok, og har mye bedre respons. Og nettop respons, og ballanse er hele poenget med bilen. Etter min mening er det sette turbo i en sånn det samma som å selge sjela si! Dessuten kan 4A-GE tas til over 240hk uten turbo, og noe mer hester i den bilen blir bare galskap... (men de gale har det jo godt....)

 

Jeg har som sagt sett turboutgaver også. Det mest vanlige er å turbokonvertre den originale 4A-GE'n som står i. Det har Egon Buch i danmark gjort, og han hadde 460hk...... på en 1,6... Slå den, om du kan! Ellers setter noen nedi 20v utgaven av 4A-GE, og setter hårtørker på den, noen setter i 3S-GTE (celica 2liter turbo), og andre konverter til honda B16B (Civic R 1,6) eller B18B (Integra R 1,8) med turbo.

 

 

Problemet med turbokonvertering, og stor sinna 3S-GTE er at man får en mye mer fremtung bil. Det har en del å si, Siden en AE86 på sitt tungste, med el-vinduer, takluke+++ veier 970kg... de letteste er nede på 860 kg!. da sier det seg selv, at den mest gunstige motorkopnverteringen er 4A-GE 20v, da det er den letteste motoren, + at den "passer" i bilen.

 

Gleder meg til i morra! Da skal min startes!:D:D UTEN turbo!! (selv om jeg har det liggende)

_________________________

'69 Lincoln MKIII, '79 Ford Mustang, '94 Toyota Supra SZ, '94 Toyota Levin gt-apex 20v, '68 Gilbern Genie, 74 Datsun Cherry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DJ-Timoty sa:

kult! er den gamle typen av toyota corolla levin.. jeg har kjørt den nye typen av de.. (94modellen)

Nå er vel ikke AE86 "den gamle typen" akkurat. Levin/Trueno/Sprinter har røtter tilbake til slutten av 60-tallet. :)

 

Originally posted by Skidracer

Det mest vanlige er å turbokonvertre den originale 4A-GE'n som står i. Det har Egon Buch i danmark gjort, og han hadde 460hk...... på en 1,6... Slå den, om du kan! Ellers setter noen nedi 20v utgaven av 4A-GE, og setter hårtørker på den, noen setter i 3S-GTE (celica 2liter turbo), og andre konverter til honda B16B (Civic R 1,6) eller B18B (Integra R 1,8) med turbo.

Jeg får vel legge ut et par tre ræva bilder av Egon sitt leketøy. Hvis dere ikke liker kvaliteten på bildene får dere sende klage til min eminente engangsfotografführer Opelfrik! ;)

 

http://engladgutt.100free.com <- Egon's 4A-GTE AE86.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår