Gå til innhold

Beste 6X9 Høyttalere

Ranger emnet

msh

Anbefalte innlegg

JBL Decade er nok blandt de bedre her ja..

Men i den prisklassen får man også mange gode komponentsett.. Men klart at hvis man har 6x9 hull og vil gjøre det så enkelt som mulig vil jeg si at JBL decade er det beste..

Selger disse, men ikke til samme pris som Strømmen Bilradio

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Backflipp

JBL høytalerne var bra for 10 år siden, nå er det mange andre som er mye bedre!

Har du noen gang hørt Decade??'

Originally posted by Zetec

Selger disse, men ikke til samme pris som Strømmen Bilradio

Til hvilken pris? kunne godt tenkt meg ett par til i bilen min ;)

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeCon

beste 6X9 er uten tvil JBL (DECADE) T595 LIMITED EDITION.

Koster 1999,- hos Strømmen bilradio.

http://www.strommen-bilradio.no/products.asp?id=22&pg=3

Synes det er dritbra og merke ett produkt med Limited Edition når det har vært i salg i gud veit hvor mange år.........

Mvh

Lars Engen

lars76@online.no

http://members.cardomain.com/arosa

Team Bling Bling:

Pioneer P9+P9 DSP

Pioneer DVD+DAB

Soundstream TR forsterkere

Soundstream Van Gogh subbere

Soundstream kondensator

Eton Midbass/Mellomtone

MT diskant

Monster Cable

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Soundstream Arosa

Synes det er dritbra og merke ett produkt med Limited Edition når det har vært i salg i gud veit hvor mange år.........

Det har bare vært lagersalg i mange år vettu :D :D

Neida, sant nok, men limited eller ikke, så spiller de jo bra.

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vitt eg har blitt fortalt av de som har god greie på bilstereo så har JBL Decade vært produsert i snart 30 år, og er bare blitt forbedret oppigjenom årene. Man kan jo se på utsende at det er en gammel modell.

Du får andre 6x9 høytalere i samme prisklassen som Decade som spiller dypere og finere bass, men Decade spiller høyere diskant og mellomtone, og har også god bass, så eg vil påstå at Decade er perfekt vis du likevel skal ha en sub vedsiden av. Men Decade krever en litt god forsterker vis du skal utnytte de fult.

De gamle Decadene har grill med et stort 3kant emblem og de nye har grill med et lite 4kant emblem.

Hvis du bare skal ha 6x9 og ikke sub vedisden av får du noen DLS 6x9 høytalere til ca 2500,-, de spiller ikke like høyt som Decade, men de skal ha veldig god bass.

Men eg personlig ville gått for Decade, er ikke uten grunn de er blitt produsert i 30 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jbl decadere,men problemet er at de har begynt å spille dårligere nå.Kansje de er ødelagt.Jeg trenger noen som kan spille høyt,og tåler mye.Bruker 2 X12" ved siden av dem.Så jeg trenger egentlig ikke mye bass,men trenger mye mid/bass og diskant.

Jeg har hørt at man ikke får tak i orginal decadere lenger.De andre som butikkene selger,er et kopi av orginalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by msh

Jeg har Jbl decadere,men problemet er at de har begynt å spille dårligere nå.Kansje de er ødelagt.Jeg trenger noen som kan spille høyt,og tåler mye.Bruker 2 X12" ved siden av dem.Så jeg trenger egentlig ikke mye bass,men trenger mye mid/bass og diskant.

Jeg har hørt at man ikke får tak i orginal decadere lenger.De andre som butikkene selger,er et kopi av orginalen.

Skal ikke si hva som er kopi eller ikke, men hvis du absolutt skal ha 6x9 kan jeg anbefale Rockford Fosgate Power T1693C som ligger på ca 1990,-

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yes finally noen som drar opp decade.

har et par liggende hvor limet på "gummien/pappen" har løsnet litt på den ene, så det blir blaffring da jeg bruker den..et annen bilstereosjappe mente det vare reklamsjon...pluss at han hadde hørt at "det" året var det mye fabrikasjonsfeil..kjøpte de i 2000 om noen lurer..

Så det jeg lurer da på, går det ann å bruke superlim? :D så slipper jeg å kjøpe et par nye lixom.. :(

og ja, det er et par JBL Decade T595 Limited Edition..

Så har jeg et spm til. Holder JBL Decade DA1002 til disse høytalerne?

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider