Nox Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Var i sverige å henta meg en 230FK idag.. 95 modell gått 150k med underspylte stempler osv.. skal bytte ut blokka med 230ETn som står i nu, men beholde motronicsprutet og trolig montere på no tillegssprut etterhvert. Spørsmålet er hva ellers som bør brukes av ET eller FK motoren. Toppen fra ETer jo 531 så den blir. Innsuget fra FK skal vel være bedre.. men hva med dysene.. samme? Grenrør skal vel også være best fra FK, men hva med Turboen? sitter vel T3 på ET og et mitsubishi aggregat på Fken.. inbiller meg at t3en er best(?) Svinghjul.. samme følere her eller må jeg ha over ET svinghjulet på FK blokka for å passe med motronicen? Cluthen.. er det samme forsterkete cluth på FKen eller er den vanlig "suge" cluth pga så liten org.egffekt på FKen? og da kom jeg ikke på noe mer. er det noen som har fler tips og triks så skrik ut.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 BRUK FK BLOKKA! den har sterkere råder enn ET blokka! og på fk'n sitter det en lavtrykksturbo! det er mye bedre med lavtrykk enn høytrykk (ET,FT)! min mening værtfall! hadde dytta i hele fk'n jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Hayabuza BRUK FK BLOKKA! den har sterkere råder enn ET blokka! og på fk'n sitter det en lavtrykksturbo! det er mye bedre med lavtrykk enn høytrykk (ET,FT)! min mening værtfall! hadde dytta i hele fk'n jeg.. Han skrev jo at han skulle bruke FK blokka! :rolleyes: Jeg personlig hadde brukt alt på FK´n bortsett fra toppen. 531 toppen er den beste 8v toppen. Tenkt til å få portet den skikkelig eller ha den orginal? Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 har ikke penger til å porte ennå værtfall og jeg tror ikke jeg tør å gjøre det selv så den blir orginal en stund til.. fikk en orginal Audi s4 IC idag som jeg regner med holder litt lengre enn den som sitter der nå.. Han jeg fikk den av sa jeg burde forlenge den. kappa av kortsidene å sveise på ettelerannet.. skjønte ikke helt jeg.. noen som vet hvordan? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Mambo du veit hva forskjellen er eller? og hva som er poenget osv? ja faktisk.. vet du? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Poenget med den tråden her er ikke om Hayabuza eller mambo vet hva en lavtrykksturbo er!!! Her har jeg flere spørsmål som jeg ønsker\trenger å få svar på så dere kan gi faen i å gjøre dette om til en Mambo\hayabuza krangletråd!! Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Du må bruke svinghjulet fra ET'n siden det er to svinghjulsfølere på den. Ellers ville jeg brukt ET toppen, og T3 turboen hvis den er i god stand da... Hva ga du for motoren? (FK) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Originally posted by Nox Poenget med den tråden her er ikke om Hayabuza eller mambo vet hva en lavtrykksturbo er!!! Her har jeg flere spørsmål som jeg ønsker\trenger å få svar på så dere kan gi faen i å gjøre dette om til en Mambo\hayabuza krangletråd!! jeg svarte deg normalt jeg... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 takk for svar! jeg gav 5800sek for den.. du svarte meg normalt ja men det ligger vel litt ann til krangling her.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 hvorfor ikke smelle i hele. er jo et nyere og mye bedre (i mine øyne) system i den nye motoren.. er jo bare å koste på seg en chip så har du bensin til 225hk med det sprutet ihvertfall. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 er bare motoren jeg har kjøpt, og hadde uansett ikke giddi å styre med så mye ledninger. synes motronicen funker bra jeg! skal godt over 225hk så data eller tillegssprut må til uansett. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 skulle gjerne likt å vist hvor mye jeg må ut med! sånn at jeg kan begynte å spare litt :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 er bare å begynne å gjøre prisforespørsler på http://www.fbt.se det.. de har lagd no nye greier så du bare trykker på det du vil ha og så kan du sende prisforespørsler til den høggern som har det. er ikke akkurat mangel på 940 turbomotorer der borte.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 noen som har lyst til å skjekke for meg? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet September 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2004 en liten update Topp, turbo, grenrør, innsug, svinghjul og cluth er nå plukket av. Turboen var forøvrig men mitsu TD04-13c som holder til en 225 HK\0,95 bar Garreten som sitter på ETen er som suggen sier bedre og skal holde til en 260 HK. denne er relativt ny så jeg beholder t3en. cluthlammelen på begge motorene er utslitt så når jeg først skal bytte denne er det like greit å kjøpe forsterket lamell. (har ikke penger til forsterket trykkplate så den blir. men er den lik på ET\FK?) Noen som har anbefallinger på forsterket lamell? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg