240stig Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Min 240 med B23AT ryker noe inn i h**vete. Det er en tjukk, hvitaktig røyk med blåskjær.. Turboen er nyoverhalt. Sjekka kompresjonen idag og fikk verdiene 3,9,6,7 bar. Det er jo ikke helt som det skal være.. Prøvde å helle litt motorolje i tennplugg hullene men fikk ikke noe særlig avvik i kompresjonen. Hva kan være feil? Toppakning? Ventiler? Ventiltetninger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nrd Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by 240stig Min 240 med B23AT ryker noe inn i h**vete. Det er en tjukk, hvitaktig røyk med blåskjær.. Turboen er nyoverhalt. Sjekka kompresjonen idag og fikk verdiene 3,9,6,7 bar. Det er jo ikke helt som det skal være.. Prøvde å helle litt motorolje i tennplugg hullene men fikk ikke noe særlig avvik i kompresjonen. Hva kan være feil? Toppakning? Ventiler? Ventiltetninger? du skal ikkje se bort fra at det er toppen din som har takket for seg ;) Siter - BMW 520i x VW Golf II - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 du skal ikkje se bort fra at det er toppen din som har takket for seg Nei, mulig hele toppen må byttes.. Kan jo smelle på en fetere enn 530'n som står på da. :) Noen som veit hva en 531 eller 405 går for brukt? Må ha uten hull til dyser da, siden det er gasserturbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 hvit røyk er vann... toppakninga kan være sneiks.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerox Skrevet September 2, 2004 Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Høres ut som topp pakninga ja.. 531 har jeg sett priser på opp til 3000,- men det er litt i drøyeste laget.. 1500,- kanskje? 405 fra 500 og oppover.. Siter You wash your VOLVO like it was your firstborn child, you tend to its needs like it was your own body, you protect it like it´s your family, then you drive it like you stolet it Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240stig Skrevet September 2, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2004 Virker ikke som den bruker noe særlig kjølevæske, men nå har jeg ikke kjørt så mye så jeg er ikke helt sikker. Olje bruker den hvertfall, og tennpluggen i den sylinderen med 3 i kompresjon var fuktig og oljete.. Hvis noen har en turbotopp til salgs bare si fra. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg