Gå til innhold

240stig

Bruker
  • Innholdsteller

    73
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 240stig

  • Bursdag 10/23/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    850 t-5
  • Biltype (eks Audi)
    volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1994

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen

240stig's Achievements

  1. Hvis du forhåndsbetaler er det greit. Send meg en pm om det er interessant.
  2. Det er ikke dysehull i toppen. Den er fra en 940 turbo og der sitter dysene i innsuget, så nei den er heller ikke til en sur gasser.
  3. Volvo 530 topp med a-kam, porta av magic man: 1000kr Alu ic, mål ca 75x30x7cm inkl gavler og tilkoblinger: SOLGT T3/T04E kinaturbo, bruker olje, men lada som den skulle. 1bar+ "gull" trykklokke sitter på. SOLGT Holder til i bergen, og delene er store og tunge så ser helst at de hentes. Stig Tlf 90172912 mail: stig.lynaas@gmail.com
  4. Gassere skal jo ha ganske lavt trykk. Mine dellorto skal ha 0,18 bar grunntrykk, men det er nok forskjellig alt etter hvilken gasser du har. Jeg kjører med bosch innsprut pumpe og malpassi trykkregulator.
  5. Fett å se flere som kjører turbo og gassere. Men hvorfor skal du ha tilleggssprut egentlig? Med rett bestykning klarer de gasserne lett 400hk, og sikkert mer om du doper de.
  6. Vanskelig å se, men tror ikke den jeg har er limt. Hva jeg husker gjaldt dette noen xspower/ssautochrome som gikk til helvete i løpet av et par dager eller noe sånt. Uansett trenger ikke alt som er lagd i kina være ræva bare fordi det er lagd der. Jeg har hvertfall bare god erfaring med denna turbon. Funker det har du fått en jævla billig turbo, går det til helvete har du ikke tapt så grovt med penger akkurat. Sånn jeg ser det hvertfall.
  7. Jag har kjørt en sånn kina turbo som de selger på jma men med intern wastegate i 4mnd nå, og den har fungert knirkefritt. Wastegaten bør portes opp litt, hullet er litt lite, så når jeg har spent trykklokka til å lade 1,1bar kryper den opp til 1,3 på høyt turtall. Ellers har jeg ikke noe å utsette på kvaliteten.
  8. Trenger 4 lavfartsmunnstykker størrelse 65 eller 70 til dellorto dhla. Noen som har? Stig
  9. Jaja, tenkte at det var enklere hvis det fantes et verktøy å bruke mens toppen var på. Har nettopp hatt av toppen flere ganger og er litt lei av å skru den av. Hehe. Men da river jeg den like godt av igjen, tar jo ikke lange tida det.
  10. Funker det? Hvis jeg setter trykkluft i tennplugghullet så ventilen ikke detter ned, men fins det noe verktøy for å presse sammen fjæra? Har sånn biltema fjærspenner, men den funker bare med toppen av.
  11. Ønsker å kjøpe førerdør til '76 volvo 242. Må være i grei stand. Helst på østlandet. Mvh Stig Tlf. 90172912
  12. Har netttopp kjøpt meg en '76 242 som jeg må bytte tenningslåsen på. Noen tips om hvordan det gjøres? Ser det er to bolter på undersiden av rattstangen, men de går jo ikke an å skru på siden hodet er helt rundt?
  13. Har montert vakumklokka fra B21ET på el fordeleren min for å senke tenninga ved ladetrykk. Har testa å trykksette klokka mens jeg rusa motoren og da senka den rundt 5 grader. Skal den ikke senke mer eller er klokka mi ødelagt?
  14. Lurer på om jeg har en sånn stor klokke liggende i garasjen et sted, får prøve å sette på den da. Kjører med A-kam.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår