PetterJacobsen Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 ...i avgifter? Har planer om å sette inn en S2 motor i en Audi 90Q sedan med 136 hk orginalt. Bilen ble importert i 11/6-1996, altså 6 mnd og 12 dager for sent.... Hvor mye vil det koste i hk-avgift fra 136hk til 230hk? Bilen er opprinnelig en 1988 modell, men ble importert 11/6-1996 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hvis det er fullt med avgifter på den da,er det vel 1422kr per Kw...+ evt volumøkning...:( Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Det skal ikke være mange kr, det Petter. Prisen går nedover, jo eldre bilen blir. Jeg sjekket jo hva det ville komme på å bytte om G60 maskinen min med en VR6 maskin. Min bil var importert sept. -00. Dette ville komme på 49 000 kr før sept, og 39 000 etter. Og da hadde bilen bare vært her i 4 år, så det går nedover.. Ring tollvesenet, så får du eksakt pris av dem, med riktige systemet for utregningen.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Rakk ikke å ringe i dag:( Men det blir ikke volum avgift da den orginalt har 2.3 og den nye har 2.2T. Så det blir vel kun 94 hk og 8 års (1996-2004) bruksfradrag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Hehehe. Man skulle fått igjen volumavgiften når man byttet fra et større volum til et mindre.. Det hadde vært sjef! thumpsup Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Som du ser på klubbsiden, Petter, så snakker vi ca 10 000 kr for å få det godkjent. Og da er det jo ikke stort å tenke på..?? Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Nei, ble litt glad når jeg så at det var så lite:D Blir nok at jeg drar og tar en titt på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Du får maksimalt med fratrekk da det er bilens alder som har betydning. Dvs 15 års bruksfradrag, så blir det noe som dette 1422kr pr kw-80% fratrekk Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Originally posted by Dr_BASS Du får maksimalt med fratrekk da det er bilens alder som har betydning. Dvs 15 års bruksfradrag, så blir det noe som dette 1422kr pr kw-80% fratrekk Ikke på en bil som allerede er importert, vel? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KooPa TropA Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Disse avgiftene regnes fra bilen ble registrert i norge, dvs da bilen var ny, eller fra importdato. Så det blir i dette tilfellet 1996 som gjelder. Siter 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat 2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjarne Skrevet September 1, 2004 Rapporter Share Skrevet September 1, 2004 Bruksfradraget gjelder import av bil, kan ikke tenke meg at du kan trekke fra bruksfradrag når du skal betale ekstra avgift for effektøkning. Bruksfradraget har du allerede trukket fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PetterJacobsen Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 I følge tollvesenet må jeg betale 10 100kr for å få 230hk på lovlig måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfsburg Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Hei :) Dette blir vel en statusendring. http://www.toll.no/kunde_info/brosjyrer/bil/statusendring.html Kanskje noen andre kan sette opp regnestykket ;) Siter suck-squeeze-bang-blow...brilliant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by PetterJacobsen Bilen ble importert i 11/6-1996, altså 6 mnd og 12 dager for sent.... Så jeg slipper å betale noe når jeg lurer 8`er i min 82 modell? Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fox Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Jau 1.1 1996 gjelder loven i fra. Merklig at de ikke har latt loven ha tilbakevirkeden kraft på biler før 96. Siter '07 Ford disConnect 220LX '98 Audi Cabrio x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.