boXer Skrevet Desember 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2002 Originally posted by audi_s4 bla bla bla Det var akkurat det der vi ikke skulle ha noe mer av. Hold dere til topic! Og svar på spørsmålet hans hvis dere kan! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Desember 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2002 Originally posted by boXer Det var akkurat det der vi ikke skulle ha noe mer av. Hold dere til topic! Og svar på spørsmålet hans hvis dere kan! Du får gni sukaten ut av øya å lese da vettu...! 2) Når den flytende lystgassen ekspanderer i innsugningssystemet og forbrenningskammeret kjøler gassen ned innsugsluften. Da forhøyes densiteten og syreinnholdet øker ytterligere. Begge punktene innebærer at motoren "tror" at den er mye større enn den er. På tilsvarende måte kan man "lure" motoren med turbo- eller kompressormating. Ved lystgassmating får en også en høyere forbrenningtemperatur, en raskere reaksjonstid. Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av". Lystgassen gir høyere forbrenningtemperatur, iblandt mer enn motoren tåler! Temperaturen senkes ved å å kjøre motoren med drivstoffoverskudd. Kun erfarne racers tør avvike fra regelen om drivstoffoverskudd; det blir en del ekstra effekt med magrere blanding, og man leker med motorens korte og raske vei til h...... Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 1, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2002 Originally posted by audi_s4 Du får gni sukaten ut av øya å lese da vettu...! 2) Når den flytende lystgassen ekspanderer i innsugningssystemet og forbrenningskammeret kjøler gassen ned innsugsluften. Da forhøyes densiteten og syreinnholdet øker ytterligere. Begge punktene innebærer at motoren "tror" at den er mye større enn den er. På tilsvarende måte kan man "lure" motoren med turbo- eller kompressormating. Ved lystgassmating får en også en høyere forbrenningtemperatur, en raskere reaksjonstid. Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av". Lystgassen gir høyere forbrenningtemperatur, iblandt mer enn motoren tåler! Temperaturen senkes ved å å kjøre motoren med drivstoffoverskudd. Kun erfarne racers tør avvike fra regelen om drivstoffoverskudd; det blir en del ekstra effekt med magrere blanding, og man leker med motorens korte og raske vei til h...... Ja og svaret er ? "Bensinen forbrenner raskere, altså må tenningen "bakkes av". Han lurte på hvordan dette skjer. Gni ut suketen selv du ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrofish Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Hvordan hva skjer? Det å bakke av tenninga? Mindre fortenning, kan gjøres på mange måter det. Chip, vri fordeleren... Siter - 92 BMW 318iS - 86 Sierra iS - "SR5000" -prosjekttråd her 4sale - 86 Sierra iS - prosjekt? - 98 323i Coupe banebil - 83/87 Audi 200 TQA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaAra Skrevet Desember 2, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2002 Må man altså ha et "retard system" så sstarter når du starter Lystgassen da?? eller forhindrer man detonering, bare med å tilføre "for mye" bensin??? Noen som vet hva som er best av zex og NOS fra holly Siter Måtte til retten for å få igjen penger på bilkjøp etter å ha blitt svindlet av Leif Gjestrum Larsen AS i larvik ( SAAB Larvik). HOLD DERE UNNA DET STEDET! x Bmw 318i cab 91mod x Saab 9000 sc ( største dritt bil i verden) x Saab 900i 90 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Full_fres Skrevet Desember 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2002 Kjør lystgass uten tenningsforandring. Er ikke no vits. Bensinen jevner det ut... (** Unødvendig dritt slenging fjærnet av boXer **) Siter Hu hei hvor det går... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_s4 Skrevet Desember 8, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2002 Originally posted by Full_fres Kjør lystgass uten tenningsforandring. Er ikke no vits. Bensinen jevner det ut... Ja gjør det for guds skyld.Sett på et 100 hk gass sett å klem til.Grei å gjøre dette ved lavt effekt(40\70hk) uttak men ved store effekter er ikke det å annbefale... http://www.team2fast.com ;) Siter S2 coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Team2Fast Skrevet Desember 9, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2002 NOS er et registret varemerke for NOS Holly kun i USA, resten av verden dekker det alle leverandører av Nitrouse Oxcide Sytems. Tenningen må kun "bakkes" av ved større effekt økninger. Siter you dont go fast without gass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.