eGtTurbo Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 1989 mod corrado g60 ombygd til vr6. På tomgang ligger den fint i 2-3 sec før den stiger for så å bli tvunget ned igjen. Under kjøring på normalt turtall kan den finne på å kutte når man skal akselrere normalt. Tempen ligger på 108 grader ca under litt hard kjøring og 105 grader på bykjøring. Dette må da være unormalt. Noen gode tips her? Tomgangsregulatoren er byttet samt den føleren i radiatoren. Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet September 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 8, 2004 ingen som har peiling ?? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Den temperatureren er egentlig ikke no spess høy. Dette merket du kanskje fra G60 også. Regner med vi snakker olje temperatur her...?? Nå har jo VR6 hatt litt problemer med oljepumpa, og olje kanalene, at disse går tette. Kan jo være dette som har skjedd, og da vil jo bilen gå som møøøk. Har for lite kjennskap til VR6, så tør ikke si deg hvrdan feilsøke, men.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet September 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 nei det er snakk om motortemp. Oljen ligger på 90 grader i byen og 110-120 på banekjøring. Men har alle andre her over 100 grader temp på motoren? Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Altså, på G60, (de to jeg har hatt), har olje temp vært fra 96 - 120 grader, alt etter hardkjør, bykjøring, køkjøring osv. Kjølevesken har en normal tamperatur på 90 grader, men ligger på mellom 70 og 80 grader ved kjøring. Ved stillstand stiger tempen til ca 100 - 110 grader.. (Nå skal det også sies at der er for lite kjøeveske på min bil nå, og at dette spiller sikkert en del inn..) Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Det var mye variasjon på kjøleveska di , min g60 ligger temmelig konstant på 90 +-3 grader.. Og det kan kansje vere meir hjelp å få på golf-forumet, siden det er svært få som har erfaring med corrado VR6 her i landet, eventuelt prøve noen av de utenlandske foruma, som f.eks http://www.vwvortex.com Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thagoo Skrevet Oktober 30, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2005 sjekk at kjølevifta funker på begge hastigheter, sjekk etter kjølevann lekksajer og at thermostaten fungerer som den skal, bytt kjøleveske om den er over 2 år gammel bytt til rød type, spyl igjennom systemet godt før du fyller på, og sjekk at sirkulasjonspumpe og vannpumpe fungerer som de skal. er alt dette som det skal være skal du ha en temp på rundt 90-100grade i bykjøring og langkjøring. kjølevann temp på 80-90 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ADM VR6 SJEF Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 1989 mod corrado g60 ombygd til vr6. På tomgang ligger den fint i 2-3 sec før den stiger for så å bli tvunget ned igjen. Under kjøring på normalt turtall kan den finne på å kutte når man skal akselrere normalt. Tempen ligger på 108 grader ca under litt hard kjøring og 105 grader på bykjøring. Dette må da være unormalt. Noen gode tips her? Tomgangsregulatoren er byttet samt den føleren i radiatoren. hellothere kan være for liten radiator..... Er det brukt G60 radiator, så gir den for liten kjøleefekt. også viktig at den elektriske sirk-pumpa fugerer. :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nilssolli Skrevet Oktober 31, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2005 "Skitten" olje. Hvis det er møkk på sensoren vil den vise for mye. Min vr6 viste 125grader, så bytta jeg olje så viste den normal 90 grader. Så er det lenge siden du har hatt olje skift ville jeg ha sjekket det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.