Bamsemoms 10 Report post Posted October 8, 2005 Eneste person jeg vet om her i landet som kan de bilene ut og inn, er en kar i Drammen som heter Kjell Arne, han har et verksted som heter Classik garge. Verkstedet liger på Holmen i Drammen. Han har hatt flere Deltaer en de fleste. Quote Share this post Link to post Share on other sites
per i 10 Report post Posted October 8, 2005 Det er jo strålende da har jo Delta folket en "guru" gromt. :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bamsemoms 10 Report post Posted October 9, 2005 Det er jo strålende da har jo Delta folket en "guru" gromt. :) Han er guru når det gjelder de bilene. Men andefaler dere å ta kontakt med han, jeg kjenner han ikke så godt. Bare vet om han liksom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kwiib 10 Report post Posted October 17, 2005 de er svake for rust,men det er jo eldre biler.det kan være tull med det eletriske nettet,men det er jo sånt man kan kikke over før man handler(att det ikke er fult av strømtjuver og ledninger som går på kryss og tvers) Kikk etter sprekker og rust ved frontruta og oppe under bakluka det er der de får det først(somregel) Drivverket tåler en god del,det som gir seg først er clutchen som er god for 280hk og ca 350nm. jeg får bygget ny motor i min 16v nå(ca400hk,blir gøy)og det eneste jeg skal gjøre er og forsterke kassa. men dette gjelder 16v,8v har svakere differ og annen kraftfordeling. håper det var til litt hjelp? send pm om det er noe du lurer på så skal jeg hjelpe/svare så godt jeg kan. mvh.Tommy Gammel tråd dette her, men tenkte jeg kunne se om det fortsatt var liv i den. Skal selge bilen min nå og spare opp litt penger til neste år, for så å kjøpe ny bil antakelig. Har alltid hatt sans for Delta Integrale og lurer på litt ting. Har lest og lært litt av det over. Var litt usikker på hvilken utgave som er best å satse på, men jeg regner med det er 16V som er mest populær!? Pleier disse bilene å ruste noe særlig i gulvet og kanaler? Er de vanskelige å trimme? Regner med understellet og drivverk tåler en trøkk og hardkjøring i og med at det er en "rally" bil :) Eller? Er bilene vanskelige å skru på? Hvis det er noe ellers å tilføye om ting som bør skjekkes før evt. kjøp så bare skrik ut! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bamsemoms 10 Report post Posted October 17, 2005 Gammel tråd dette her, men tenkte jeg kunne se om det fortsatt var liv i den.Skal selge bilen min nå og spare opp litt penger til neste år, for så å kjøpe ny bil antakelig. Har alltid hatt sans for Delta Integrale og lurer på litt ting. Har lest og lært litt av det over. Var litt usikker på hvilken utgave som er best å satse på, men jeg regner med det er 16V som er mest populær!? Pleier disse bilene å ruste noe særlig i gulvet og kanaler? Er de vanskelige å trimme? Regner med understellet og drivverk tåler en trøkk og hardkjøring i og med at det er en "rally" bil :) Eller? Er bilene vanskelige å skru på? Hvis det er noe ellers å tilføye om ting som bør skjekkes før evt. kjøp så bare skrik ut! Rust ved toppen av av bagasjeluka på taket. Er sted det kommer fort rust. Er jo en bil som trenger pleie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kwiib 10 Report post Posted October 17, 2005 Rust ved toppen av av bagasjeluka på taket. Er sted det kommer fort rust.Er jo en bil som trenger pleie. Bør vel ikke være allverdens jobb å få fikset noe sånt uansett. Du sier det er en bil som trenger pleie? Pleier det å skje mye galt med dem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bamsemoms 10 Report post Posted October 17, 2005 Bør vel ikke være allverdens jobb å få fikset noe sånt uansett.Du sier det er en bil som trenger pleie? Pleier det å skje mye galt med dem? Alt etter bruken, er ikke noen ny bil det her. Quote Share this post Link to post Share on other sites
integrale 16v 10 Report post Posted October 20, 2005 det er jo sånn med alle biler som begynner å dra på åra at de trenger pleie.de er ikke noe vanskligere å skru på en andre biler,men det er trangt.det er 16v som er noe å satse på både motormessigt og med tanke på at den har en bedre drivlinje som tåler mere en 8vdrivlinja samt at den drar mere bak på 16v. mvh.Tommy Quote Share this post Link to post Share on other sites