wilecat Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Hvor håpløst er det å få tak i et liten spoiler/skygge som sitter øverst på bakluka på en Space Wagon fra 1994? Noen som vet om noen spesielle ting man bør passe på med denne bilen? Er en 2.0i GLXi 4X4 Har skiftet girolje på den, og den har blitt veldig vanskelig å få i gir, hvorfor? Har brukt olje i samsvar med instruksjonsboka, og nivået er omtrent riktig, mangler kanskje bittelitt.. Spør på vegne av dama. Siter "Han bak meg betaler..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 hmm, mente jeg skrev noe her igår?? borte-borte... jaja: Rust og rust er vel det som skaper mest hodebry. ellers så er det vel Caliperene bak som setter seg. Tipper Daggy kan fortelle mer :) Girkassa: Er den vanskelig å få i alle gir, eller noen? er den bare hard, eller "seig"? bare når den er kald eller varm? hvis motoren ikke går, er den grei å få i gir da? helt helt helt sikker på at du har brukt riktig olje? Hva slags olje brukte du?? Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Tipper Daggy kan fortelle mer :) [/b] Beklager, Jafo, har bare hatt den fra i høst, og da rekker en ikke oppleve så mange feil på en Mitsubishi... Spøk til side - har ikke skrudd noe særlig på den enda. Vår har behov for litt nytt stål i fremre del av kanal - kanskje drenering fra frortruta som tetter seg som på galanten? Verkstedhistorikken fra Motor Forum viser veldig hyppig service/utskifting av skiver/klosser. En svakhet?? Jeg må bytte mine snart da de rister ved bremsing. Vil trolig prøve uorginalt. Etter å ha vært bortskjemt med god deletilgang hos høggere til Galanten, er det vanskeligere til SW 92-99!!! I allefall så langt. Vet om to her i Østfold, men begge er nedplukkede varevogner. Vet også om en Galant 4x4 her - kanskje deler her passer over om du skulle trenge noe? Det forekommer meg at dette kan være dyre deler fra Mitsubishi! Deler kan du også lete etter i Sverige: http://www.bildelsbasen.se/ http://www.bildelslagret.com/ Vår har slitt synkronisering på 1. gir (eller var det 2. - det er samboeren som kjører denne...), noe jeg har hørt er vanlig på disse etter en tid. Vet ikke om dette gjelder kassa for 2 literen også. Kan dessverre veldig lite om kasser. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilecat Skrevet September 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Originally posted by Jafo Girkassa: Er den vanskelig å få i alle gir, eller noen? Spesielt revers og 1. gir.. Originally posted by Jafo er den bare hard, eller "seig"?? Hard.. Originally posted by Jafo bare når den er kald eller varm?? Begge deler.. Originally posted by Jafo hvis motoren ikke går, er den grei å få i gir da?? Har jeg ikke tenkt på å sjekke.. Originally posted by Jafo helt helt helt sikker på at du har brukt riktig olje??Hva slags olje brukte du?? Ganske sikker.. Gikk ut ifra smøretabellen på Statoil. Det var GL4 og GL5, men jeg husker ikke hvilken av dem som var girkasse/diff.. Jeg har stussa litt over at det er tromler bak på denna bilen jeg da.. Siter "Han bak meg betaler..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 hmm, i boka står det "GL4 eller høyere" for Galant, regner med det samme for SW, så da burde den være grei. Ut i fra hva du sier om "hard" i første/revers, er det enten at clutchen ikke løser helt ut, eller syncroniseringen som begynner å bli sliten, selv om det høres "rart ut" at det skal skje akkurat etter oljeskift.. Har i utgangspunktet mere tro på at clutchen ikke løser helt ut. ikke flyttet på noen matter eller sånt? eventuellt prøv å justere clutchen . :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wilecat Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Originally posted by Jafo hmm, i boka står det "GL4 eller høyere" for Galant, regner med det samme for SW, så da burde den være grei. Ut i fra hva du sier om "hard" i første/revers, er det enten at clutchen ikke løser helt ut, eller syncroniseringen som begynner å bli sliten, selv om det høres "rart ut" at det skal skje akkurat etter oljeskift.. Har i utgangspunktet mere tro på at clutchen ikke løser helt ut. ikke flyttet på noen matter eller sånt? eventuellt prøv å justere clutchen . :) Da prøver jeg det! Justerer clutch og sjekker oljenivået en gang til.. Hvis ikke det hjelper, er det synk'en.. OK.. Nå synes jeg alltid den girkassa har vært hard, men den er veldig tight og fin.. Så jeg personlig lurer på om hun innbiller seg ting, men hun kjenner vel tross alt bilen sin bedre enn meg.. Hjertelig takk for tips! :cool: Siter "Han bak meg betaler..." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.