Gå til innhold

wilecat

Bruker
  • Innholdsteller

    40
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om wilecat

  • Bursdag 04/18/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Tyttebærpoliti
  • Motor (eks 1.6)
    C20NE

Contact Methods

  • MSN
    wil-e-cat@hotmail.com
  • Website URL
    http://home.no.net/wilecat/
  • Bosted
    Norway/Røyken

wilecat's Achievements

  1. Ta av girkula, heve bilen, skru av mellomaksel og lösne alle boltene? Da får du den i skallen.. ;) Runde buer? Sveiser inn fremhjulbuen fra motsatt side. Dvs. høyre hjulbue foran, sveises inn på venstre side bak. Blir like bra som noe annet egentlig. Blir bedre med runde buer. Men da må du nesten ha litt store og brede felger. Ser dumt ut med 15" standard innpress.
  2. Kanskje reg.reima har röket? Da höres det ut som motoren har alt for lite komp, og dette er vel OHC motor så da er vel fordeleren drevet av kammen..? Jeg har stått i 2 uker og feilsökt og bytta alt som er jeg, for til sist å finne ut at rotoren ikke gikk rundt.. doh
  3. Tror vi får holde oss til OMC jeg Omega.. Her blir vi som har sans for skikkelige biler bare hatet.. De prater jo usannsynlig mye piss rundt på forumet her.. Bare du som ikke får lov ;)
  4. Er aldri sikker.. notin Men synes det er merkelig at viskositeten öker når motoren blir varm.. Altså hvis oljen har 10 i viskositet ved minusgrader, og 40 ved 100 varmegrader, vil jo det i teorien si at den blir tykkere jo varmere den blir? Eller har jeg fortsatt misforstått noe? 0W olja er jo tynn som vann.. 10W er sånn passe 20W og SAE oljer for veteranbiler etc er jo graut..
  5. Faen, var det det de dreiv med! Trudde kanskje det var de gutta som ikke orka reise seg etter at de sperret veien pga sprengningene i dag jeg.. Har de skrevet opp skiltnummeret mitt da? Hvilken vei jeg kjörer.. Förste gang ever jeg har kjört den veien til jobb, og DA SKAL DE SKRIVE!! doh
  6. 10w40 fullsyntetisk? Standard er jo 10W40 semisyntet eller mineral og 5W40/50 syntet.. Tallet för W er viskositet. Dvs. hvor tyktflytende den er. Jo höyere tall, jo seigere.. Tallet etter W er varmeverdien. Dvs. hvor fort oljen oppnår maksimal smöring. Har du bil fra för 1990 pleier jeg å anbefale 10W40 mineral. Etter 1995 har stort sett alle biler brukt 5W50 syntet. Mineralsk olje er raffinert rå-olje - type pumpet opp i nordsjöen og prosessert. Syntetolje er laboratoriefremstilt. Syntetisk "betyr" jo at den ikke er "naturlig". Semisyntetisk er da en blanding. Akkurat hva det vil si for selve egnskapene til oljen er jeg ikke sikker på.. Men det er sikkert en grunn til at alle nyere biler bruker syntet. Nå er jo ikke 0W50 uvanlig lenger..
  7. wilecat

    Batteri Poler

    Du kortslutter vel bare batteriet? I 12V likeström er det jo ikke egentlig noe som heter "feil vei".. Og de fleste el.kretser har jo beskuttelse for nettopp slike ting.. Men jeg ville ikke satset på at alt tåler det..
  8. Colabokser og honningbokser fungerer utmerket! Når eksosanlegget blir varmt blir aluminiumen mukt og setter seg fast.. Så etter litt kjöring kan du nesten ta av slangeklemmene.. I skjöter er det bare sveis som holder.. Gun.Gum blåser vekk når du drar på, og ingenting annet vil feste seg skikkelig inni en skjöt/flens. Det vil nok ikke holde veldig lenge.. På rör og potter fungerer gun-gum og "alu-folie" lösninger helt greit.. Men jeg sveiser åkke som..
  9. Når 195/65-15 ser lite ut på en omega, vil vel 205/50-15 se direkte teit ut eller? 205/60 er vel den egentlige korrekte profilen med den bredden? Håper for guds skyld bilen din er senka? Eller får du plass til hodet mellom hjulbuen og dekket..
  10. Husk masse vann når du sliper! 2000 holder lenge.. Vet folk bruker 1200 korning på det..
  11. Men det funker! Det skal jeg love deg!
  12. Ville ikke brukt radiatortett jeg.. Legger seg gjerne i svinger, hulrom og skjøter i anlegget og sørger for dårligere gjennomstrømning.. Kan fort tette varmeappregisteret hvertfall.. Kjør en skikkelig rens på kjølesystemet først ihvertfall for å få ut all gammel dritt, slik at rad.tetten ikke har noe å feste seg i..
  13. Starter sitter ved siden av blokka like ved girkassa, da den må nærmest mulig svinghjulet. En stor klump med en mindre klump på, og noen feite ledninger.. Følg den store plussledningen fra batteriet så finner du den veldig ofte ;) Opplevde en gang at startsperra på alarmen plutselig slo inn.. Den hadde ike virket på de 3 årene jeg hadde hatt bilen, men plutselig en dag koblet den seg inn og nektet å koble seg ut igjen, slik at jeg måtte røske ut hele alarmsystemet. Men da skal den ikke slå inn i det hele tatt.. Setter en knapp på at innslaget er i ferd med å si takk for seg..
  14. Hvis bremsene henger kan det lugge litt.. Merkes gjerne hvis bilen har stått en stund. Forstilling kan oxo fortsatt være skjev. Har hatt bilen på forst.kontr. og fått igjen skjevere enn når jeg leverte den..
  15. Jeg skremte vettet av en fyllekjører i en gammel MB diesel W123 jeg. Tidligere hadde jeg 4 blå parklys foran. Og hvis jeg skrudde lysene helt av, slo alarmen seg på. Denne karen vinglet fælt, så jeg tenkte å mobbe'n litt.. Slo av lysa, kjørte nesten oppi ræva på'n, slo på parklys type blått, og alarmen gikk av. Karen styrte instinktivt bilen rett i grøfta han. Han var ute av bilen før den stod stille, og beinfløy til skogs... Dro min vei jeg.. Han fikk garantert litt å gjøre på bilen sin.. Så ikke pent ut.. Kunne jo ha drept fyren.. Kan ikke fordra fyllekjøring selv jeg.. Gjort det en gang på vei hjem fra fest fordi jeg ble forbanna.. Gjør det aldri igjen.. Fikk noen stygge riper på passasjersida, vel fortjent.. Men den bilen er spiker så..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår