Gå til innhold

Koble DVD spiller til orginal Audi Concert??

Ranger emnet

jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Har Brukt en FM-Modulator nå, men syntes det er så mye støy!?

Men er det ikke no mulighet på en annen måte.

Der er dem Concert utgaven med CD-veksler bak.

Er det no line in på no måte på den?

Vanlige orginale dvd'er gir ok lyd, men brente cd'er med svcd videoer og sånn skurrer mye, ennå deter stor filer av veldig god kvalitet!!

Off lei det nå!

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jørn bergflødt

Har Brukt en FM-Modulator nå, men syntes det er så mye støy!?

Men er det ikke no mulighet på en annen måte.

Der er dem Concert utgaven med CD-veksler bak.

Er det no line in på no måte på den?

Vanlige orginale dvd'er gir ok lyd, men brente cd'er med svcd videoer og sånn skurrer mye, ennå deter stor filer av veldig god kvalitet!!

Off lei det nå!

Jørn

prøv å spill en brent musikkplate på dvd spilleren og se om lyden er like ille der, det kan ha noe å gjøre med at brenneren din ikke er helt 100% på brenningene..

Hvis du ikke har optisk overføring av lyd/bilde kan det bli vanskelig å bli kvitt støy, har du ferrittfilter rundt kablene? sånne små ting du klipser rundt kabelen..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

prøv å spill en brent musikkplate på dvd spilleren og se om lyden er like ille der, det kan ha noe å gjøre med at brenneren din ikke er helt 100% på brenningene..

Hvis du ikke har optisk overføring av lyd/bilde kan det bli vanskelig å bli kvitt støy, har du ferrittfilter rundt kablene? sånne små ting du klipser rundt kabelen..

Takk for godt svar!

Du mener prøve en helt valnlig Audio cd som er brent?

Og det filteret til kablene du nevne, hva koster det, og hvor fåes det a?

Og hvilke kabler skal jeg ta de rundt??

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt svar!

Du mener prøve en helt valnlig Audio cd som er brent?

Og det filteret til kablene du nevne, hva koster det, og hvor fåes det a?

Og hvilke kabler skal jeg ta de rundt??

Jørn

Brenn en vanlig audiocd ja, sånn at du får se om det er brenneren din som ikke er helt justert, jeg har samme problem selv med at jeg ikke kan spille av brente audiocd'er på min AVX-P73000DVD, mens de fint spiller på en DEH-P5600MP

Så hvis avspilleren er kresen så kan man slite litt..

Men om man har en god cd-brenner bør det gå greit uansett åssen avspiller..

Hvor man får tak i ferrittfilter er vanskelig å si, jeg fikk etter noen måneder tak i disse til min spiller.. Da de ikke selges i løsvekt..

Får du tak i de skal de klemmes rundt de signalkablene som forårsaker støy, dvs er det lydstøy skal du ha de rundt audiokablene, er det støy på bildet skal de rundt videokabelen :)

Du kan jo høre med pioneer om de har noen slike filter liggende som man kan få kjøpt..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Zetec

Brenn en vanlig audiocd ja, sånn at du får se om det er brenneren din som ikke er helt justert, jeg har samme problem selv med at jeg ikke kan spille av brente audiocd'er på min AVX-P73000DVD, mens de fint spiller på en DEH-P5600MP

Så hvis avspilleren er kresen så kan man slite litt..

Men om man har en god cd-brenner bør det gå greit uansett åssen avspiller..

Hvor man får tak i ferrittfilter er vanskelig å si, jeg fikk etter noen måneder tak i disse til min spiller.. Da de ikke selges i løsvekt..

Får du tak i de skal de klemmes rundt de signalkablene som forårsaker støy, dvs er det lydstøy skal du ha de rundt audiokablene, er det støy på bildet skal de rundt videokabelen :)

Du kan jo høre med pioneer om de har noen slike filter liggende som man kan få kjøpt..

Jeg prøvde nettopp en vanlig brent audio cd, og det var akkuratsamme støy der:mad:

Er lissom bare på høye frekvenser lissom, på en måte.

Tror ikke brenneren min er no særlig bra er en billig en.

Men en kameratharen "skøssi" brenner Plextor som er jævlig fet, kan prøve en cd fra han!!

Jeg jobber på en elektronikk bedrift, og har jo tilgang på mye deler å komponenter der, så kan jo sjekke litt med gutta på testen.

takk sålenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

viss du titter på ledningen til skjermen på pcen din, så sitter det en der også;)

;) Hehe..

Den lille runde klumpen der ja!!

Prøvde å se på nettsiden til Clas, men fant ikke no der:rolleyes:

Men skal se i katalogen eller stikke innom å spørre en dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Audi A4 med Concert 2 spiller, har ipoden koblet til spilleren med en AUX adapter. Adapteren kjøpte jeg fra Blitzsafe.com, måtte bestille den fra USA... Men den fungerer meget bra, ingen støy og har ikke hatt noe problem med den. Det er vanlig phono tilkobling så det er ingen problem og koble DVD spilleren din med den også.

Audi A4 2.0 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by graks

Jeg har Audi A4 med Concert 2 spiller, har ipoden koblet til spilleren med en AUX adapter. Adapteren kjøpte jeg fra Blitzsafe.com, måtte bestille den fra USA... Men den fungerer meget bra, ingen støy og har ikke hatt noe problem med den. Det er vanlig phono tilkobling så det er ingen problem og koble DVD spilleren din med den også.

Men jeg har ikke no inngang på min spiller tror jeg??

Forklar litt nærmere åssen duhar gjort det??Gjerne PM!

For dette hørtes jo int ut:D

Men duhar kanskje line in på spilleren din du?

Og pris på en sånn adapter??

Vennlig hilsen Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har ikke no inngang på min spiller tror jeg??

Forklar litt nærmere åssen duhar gjort det??Gjerne PM!

For dette hørtes jo int ut:D

Men duhar kanskje line in på spilleren din du?

Og pris på en sånn adapter??

Vennlig hilsen Jørn

Denne spilleren, heter den noe mer enn Audi Concert?

Har diverse adaptere for spilleren, men må i såfall vite hvilken du skal ha for å finne pris på den..

Har to typer, en hvor en smal og bred plugg skal inn i spilleren, og en hvor det skal en liten plugg med masse pinner inn i spilleren..

2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by graks

Hvilken Audi har du? I min A4 2002 er det en concert 2 spiller med inngang for CD-veksler. Det er til den inngangen på spilleren du kobler adapteren. Adapteren har de på http://www.blitzsafe.com. Den koster 77 $ i tillegg kommer norsk moms.

Er en 98 A4 med Concert med radio og kassett spiller i front; og cd veksler bak, og den er jo i bruk hos meg vøttø.

Så da blir det vel problemer??

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider