AXi0N Skrevet September 11, 2004 Rapporter Share Skrevet September 11, 2004 Originally posted by Superkølla ikke for å ødlegge en bra diskusjon... men hvordan har dere lært alt det her?? Discovery Channel ;) Siter -02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde -94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde -90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde -84 VW Golf II [solgt] Bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 12, 2004 Rapporter Share Skrevet September 12, 2004 Originally posted by Superkølla ikke for å ødlegge en bra diskusjon... men hvordan har dere lært alt det her?? Lest masse rare bøker... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 24, 2004 Rapporter Share Skrevet September 24, 2004 hepp, kompressor stjeler litt hester, men drar jo fra bunn og er hystisk på topp, så jeg tilgir ;) lader 1.1bar og det gir 221HK på hjula på 1.6literen her. vet noen har konvertert til turbo og henter ut mere effekt da. skal sies at toppen min er trang som en asiat :p Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Bmw345 Send meg toppen så skal jeg få den portet... 5000kr. Så blir den like åpen som en fullvoksen hann-neger... hehe neste steg for meg er porting av topp, utviding av throttlebody, ny kam, 4-1 headers. da går det fra 220 til 275, uten endring av ladetrykk, ganske friskt egentlig :) koster litt da :o så burde vel bremser oppgraderes med tanke på at bilen originalt har 163HK ;) Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Bmw345 Send meg toppen så skal jeg få den portet... 5000kr. Så blir den like åpen som en fullvoksen hann-neger... Stort høl er ikke porting....det er bare å ødelegge karakteren og effektkurven på en motor det... ;) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet September 25, 2004 Rapporter Share Skrevet September 25, 2004 Originally posted by Turboed1 Stort høl er ikke porting....det er bare å ødelegge karakteren og effektkurven på en motor det... ;) Nemlig. Dr. Ernie er den eneste jeg ville stolt på til å bearbeide min topp iallefall, koste hva det koste vil. Og så er det jo så flott å kunne skryte "mine kamakslar er customdesignat av Dr. Ernie. Sjelv inte jag vet spesifikasjonene på dom." Vi leste vel alle i bilsport om prosjekt Muppen? Det var ikke akkurat "plass-til-en-tyvepakning-inni-dær"-portinga som virket best. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet September 26, 2004 Rapporter Share Skrevet September 26, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Vi leste vel alle i bilsport om prosjekt Muppen? Det var ikke akkurat "plass-til-en-tyvepakning-inni-dær"-portinga som virket best. Det var standard-kanalen som funka best,i henhold til gasshastighet vs flow...alt som var av "porting" var å fjerne støpeskjegg...resten lå i setesvinklene til ventilsetet og "chamfering" av ventilene...that's it.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BENT87 Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 bra tråd opp :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
realace Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 En liten fordel med kompressor mating er at man ikke trenger motstand for å få ytelse... turbo og is kan gi dårlig ytelse hvis det er for glatt Mvh Siter 02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII 10 Mitsubishi ASX instyle+ http://www.lancerregister.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg