Gå til innhold

Nok et spm til BMW gjengen her..

Ranger emnet


rallyroger

Anbefalte innlegg

Tviler vel på om en såpass gammel automat tar hensyn til G-krefter (dvs kan gire midt i en sving) som med en hissig "Heinz" turbomotor kan gi ganske ugne opplevelser ved hard kjøring.

Har kjørt en mellomstærk turbobil med automat, Subaru Forhøster, den var veeeeeeldig nervøs.. bare man så på gassen (og turboen begynte å jobbe) spaket den villig ned ett gir eller to... ikke noe behagelig å kjøre...

seff morsomt, men 2 gir ned bare for å skifte fil, ble for masete for meg..

 

Med kompressor får du en mye jevnere effektkurve, uten lag og ofte mindre toppeffekt.

 

Men kan ikke 6'ern til BMW trimmes ganske mye uten pustehjelp?

 

Med automat blir det jo ikke sportsbil alikevell... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rallyroger

Siden det vanskelig lot seg gjøre å bygge bilen om fra automat til manuell må jeg nesten ha mer effekt.. så til spørsmålet: kompressor eller turbo?? fordeler ulemper-og ikke minst pris og vanskelighetsgrad.. takker for lure svar :)

 

hvem har fortalt deg at det er vanskelig å bygge til manuell kasse??? det er jo simpelt jo..

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simpelt å bytte fra aut til manuell?? fikk høre av en "expert" her at det vanskelig lot seg gjøre jeg... er svæært lykkelig om det er en med litt peiling som kan fotelle hvordan det gjøres eller hvem som gjør det. Det er en 1991 E36 325, turbo eller presse? skal brukes til drifting og litt på gata(har firmabil). Grunnen til at jeg maser om bytte av kassa er at jeg har muligheter for å få en svært pen 325 svært billig.. noen som har lyst på skinninteriør? og kanskje en automat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konvertere til Manuell er lett!!

 

Har gjort det på en rekke BMW biler, og det er bare skruing.

 

Viktig: Du trenger Manuell kasse, Mellomaksel, Svinghjul, Startmotor, Ny ECU, Pedalsett, Girsjalter for manuell Masterpumpe til Cluthen, Ny bremseveskebeholder (noen modeller) og så er det bare å skifte ut.

 

De som påstår dette er umulig, kan ikke mekke :)

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har alle delene, så kan jeg godt fikse dette.. er jo en smaaaal sak. Holder til på Røa i Oslo, send meg en PM om du vil ha dette skiftet. Har verksted og utstyr til å gjøre jobben. pris: ca 2900,-

1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel

(160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS)..

17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår