rallyroger Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Siden det vanskelig lot seg gjøre å bygge bilen om fra automat til manuell må jeg nesten ha mer effekt.. så til spørsmålet: kompressor eller turbo?? fordeler ulemper-og ikke minst pris og vanskelighetsgrad.. takker for lure svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Tviler vel på om en såpass gammel automat tar hensyn til G-krefter (dvs kan gire midt i en sving) som med en hissig "Heinz" turbomotor kan gi ganske ugne opplevelser ved hard kjøring. Har kjørt en mellomstærk turbobil med automat, Subaru Forhøster, den var veeeeeeldig nervøs.. bare man så på gassen (og turboen begynte å jobbe) spaket den villig ned ett gir eller to... ikke noe behagelig å kjøre... seff morsomt, men 2 gir ned bare for å skifte fil, ble for masete for meg.. Med kompressor får du en mye jevnere effektkurve, uten lag og ofte mindre toppeffekt. Men kan ikke 6'ern til BMW trimmes ganske mye uten pustehjelp? Med automat blir det jo ikke sportsbil alikevell... ;) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by rallyroger Siden det vanskelig lot seg gjøre å bygge bilen om fra automat til manuell må jeg nesten ha mer effekt.. så til spørsmålet: kompressor eller turbo?? fordeler ulemper-og ikke minst pris og vanskelighetsgrad.. takker for lure svar :) hvem har fortalt deg at det er vanskelig å bygge til manuell kasse??? det er jo simpelt jo.. Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet August 28, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Simpelt å bytte fra aut til manuell?? fikk høre av en "expert" her at det vanskelig lot seg gjøre jeg... er svæært lykkelig om det er en med litt peiling som kan fotelle hvordan det gjøres eller hvem som gjør det. Det er en 1991 E36 325, turbo eller presse? skal brukes til drifting og litt på gata(har firmabil). Grunnen til at jeg maser om bytte av kassa er at jeg har muligheter for å få en svært pen 325 svært billig.. noen som har lyst på skinninteriør? og kanskje en automat? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet August 28, 2004 Rapporter Share Skrevet August 28, 2004 Konvertere til Manuell er lett!! Har gjort det på en rekke BMW biler, og det er bare skruing. Viktig: Du trenger Manuell kasse, Mellomaksel, Svinghjul, Startmotor, Ny ECU, Pedalsett, Girsjalter for manuell Masterpumpe til Cluthen, Ny bremseveskebeholder (noen modeller) og så er det bare å skifte ut. De som påstår dette er umulig, kan ikke mekke :) Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 siden det er så enkelt.. hva skal du ha for å gjøre det? stiller med kasse,aksel,svinghjul og div andre ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot4sale Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 hvis du har alle delene, så kan jeg godt fikse dette.. er jo en smaaaal sak. Holder til på Røa i Oslo, send meg en PM om du vil ha dette skiftet. Har verksted og utstyr til å gjøre jobben. pris: ca 2900,- Siter 1996 Peugeot 605 SRDTX 2,5 Turbo Diesel (160hk/320NM).. Greenfilter, Chip (155), vannkjølt intercooler (ombygget), bygger om eksosanlegget til 2,5" med 2x2" ut nå (uten cat) finjustert Dieselpumpe, .. (målet er 180hk+ og 380NM+) Går godt opp til 220 km.t (speedofeil kun 3% målt med GPS).. 17" OZ Racing byttes mot 18" eller større!! kan betale mellomlegg.. Bolts: 5x108 (Peugeot).. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.