Gå til innhold

Right On Gardermoen 11-12/9

Ranger emnet


Turbotrille

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Det ble bestemt i går at vi vil invitere klubber og andre til bilutstilling samtidig, dette blir tatt helt på hælen så noen detaljer finnes ikke. det må det jobbes med utover i uka. [/quote

 

Er du med i arr. staben Bjørn Vidar ?

Fikk en forespørsel i fra grannlandet i øst om det var mulig å få komme å kjøre noen drag men en Pro Mod/Top Doorslammer bil...:D

Ba han ta kontakt med Ronnie K.

Erland Nordby, Hedemarken

-66 Buick GS cab. under restaurering.

-66 Cadillac Sedan de ville, klar for cruising.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rat Fink
Originally posted by Bjørn Vidar Pedersen

Det ble bestemt i går at vi vil invitere klubber og andre til bilutstilling samtidig, dette blir tatt helt på hælen så noen detaljer finnes ikke. det må det jobbes med utover i uka. [/quote

 

Er du med i arr. staben Bjørn Vidar ?

Fikk en forespørsel i fra grannlandet i øst om det var mulig å få komme å kjøre noen drag men en Pro Mod/Top Doorslammer bil...:D

Ba han ta kontakt med Ronnie K.

 

Hvis han har vognlisens og førerlisens kan han bare komme, da er det vanlig startavgift 850,- som gjelder, påmelding tar vi på banen. Banen vil _ikke_ bli preparert spesiellt for Pro Mod (det koster oss 10 000,- ekstra i preparering), men siden vi nå har bestemt at det også skal kjøres ET BA og ET BE vil banen bli grei etter hvert.

 

Jeg får legge til at selv om vi ikke prepper for Pro Mod, så bruker vi samme resque som under vanlig dragracing, så sikkerhetsdetaljene er på plass.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørn Vidar Pedersen

 

Hvordan vil bilene bli delt inn? hvem grupper starter? "de tregeste først, og raskeste sist" hehe ikke stygt ment.

 

og blir det delt inn bare de med fwd i egen gruppe og rwd i egen gruppe, eller er det små grupper innom de igjenn, så det ikke er sånn en bil med fra 100hk mot en med 300hk lissom ;)

 

hadde vært morsomt å bare prøvd bare for morroa :) er jo ment å ha det gøy på slike treff, å hvordan blei det med eventuell utstilling? blir det plass?

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mazda323F

Bjørn Vidar Pedersen

 

Hvordan vil bilene bli delt inn? hvem grupper starter? "de tregeste først, og raskeste sist" hehe ikke stygt ment.

 

og blir det delt inn bare de med fwd i egen gruppe og rwd i egen gruppe, eller er det små grupper innom de igjenn, så det ikke er sånn en bil med fra 100hk mot en med 300hk lissom ;)

 

hadde vært morsomt å bare prøvd bare for morroa :) er jo ment å ha det gøy på slike treff, å hvordan blei det med eventuell utstilling? blir det plass?

 

For og ta det siste først, det blir utstilling.

På lørdag deler vi bare etter forhjulstrekk, bakhjulstrekk, firehjulstrekk og V8, hva vi gjør på søndag som vi skal kjøre etter elimineringsprinsippet som i ekte dragracing er ikke bestemt ennå, en mulighet er at man tar de 16 eller 32 raskeste uansett klasse og setter inn i en stige og de 16 eller 32 neste inn i en annen stige så vi til slutt står med 2 vinnere, dette må utredes nærmere da vi vil se hvor store forskjeller det blir mellom de raskeste og langsomste.

 

Glem at konkurrenten kanskje har 3 ganger så høy effekt som deg, kjør mot klokka og ha det moro på stripa.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det no informering om no regler eller retningslinjer før man drar ut på stripa, eller er det bare å stille opp når de starter med eksempelvis fwd. Har ikke kjørt før. Selv om jeg er klar over lys og slikt så er det vel kanskje muli å gjøre no feil eller drite på draget.

Noe viktig å ha i huet når man entrer stripa?

 

(Prestasjonsangst høh høh)ahahahhaha

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Er det no informering om no regler eller retningslinjer før man drar ut på stripa, eller er det bare å stille opp når de starter med eksempelvis fwd. Har ikke kjørt før. Selv om jeg er klar over lys og slikt så er det vel kanskje muli å gjøre no feil eller drite på draget.

Noe viktig å ha i huet når man entrer stripa?

 

(Prestasjonsangst høh høh)ahahahhaha

 

Det blir et førermøte ved starten før vi begynner, der vil vi gå gjennom plassering av foto-celler, juletre og lignende.

Starteren vil også hjelpe dere hvis dere får problemer når dere skal starte.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

Er det no informering om no regler eller retningslinjer før man drar ut på stripa, eller er det bare å stille opp når de starter med eksempelvis fwd. Har ikke kjørt før. Selv om jeg er klar over lys og slikt så er det vel kanskje muli å gjøre no feil eller drite på draget.

Noe viktig å ha i huet når man entrer stripa?

 

(Prestasjonsangst høh høh)ahahahhaha

 

 

Uansett hva du gjør, ikke drit på draget, det går allerede bort nok tid til prepping av banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ottesen

Åssen blir det med tribuneplasser nå da ?.....koster det noe ? Og hvor lenge varer det ?

 

Mvh Ottesen

 

Tribune koster ingenting, jeg regner med at vi kjører til ca. 16.00, da har de fleste kjørt fra seg og det blir vanligvis lange pauser fordi det ikke er biler i opplininga.

Bjørn V. Pedersen

Norsk Dragracing Gardermoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kinx

 

 

Uansett hva du gjør, ikke drit på draget, det går allerede bort nok tid til prepping av banen.

 

Kan kjøre bil (Kanskje jeg jinxa meg der men), det er ikke det.

Men at det blir mye feilstart fra folk som aldri har kjørt før er jo fullt mulig... er det ikke?

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Camryfellow

 

Kan kjøre bil (Kanskje jeg jinxa meg der men), det er ikke det.

Men at det blir mye feilstart fra folk som aldri har kjørt før er jo fullt mulig... er det ikke?

 

Jeg prøvde bare være morsom :) Ingen som ler av folk som gjør feil der. De fleste på tribunen har bare lyst til å prøve seg selv, og vet at det skal lite til før det blir galt, det er ikke farlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår