Breisladdern Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 hvor i instruksjonsboka står det? Har akkurat lest igjennom den. Tenkte litt på motoroverhaling ja, hva er det man burde bytte ut da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 At den ryker etter start kan jo tyde på at toppen trenger en overhaling (lekasje via ventilene) eller så kan det jo være toppakningen da.., men da er det jo mest sansynlig overtrykk "i motoren", at det "blåser" når du skrur av påfyllingskorken. :( Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 får sjekke om det blåser.. mye koster det å få toppakninga byttet på verksted da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Det tør jeg ikke å svare på.. men jeg spurte på SnapDrive hva de skulle ha for å sjekke stramminga på registerreima (som blir "halve jobben" (demontere masse i front av motoren for å komme til) og de antydet 2-4000 kr, så da snakker vi vel fort 5-6000 tipper jeg.. Du kan jo sjekke om den bruker mindre olje hvis du heller på tykkere olje, 10w30 eller noe.. ikke vits i å spyle helsyntetisk olje ut i eksosanlegget... :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zlash Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Jeg som syntes min galant brukte mye olje, 1.5-2 liter mellom olje skifte (5000km) Hvis jeg skulle betalt 5000.- + for å skifte toppakkning, ville jeg sterkt vurdert bytte motor. Synes du fikk en ganske fin galant for 15k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Dere mener ikke seriøst at det koster 5-6000 å bytte toppakning???? Jeg sjekket på pris på regreim bytte, det kostet 4000, jeg bare lo til han karen bak disken så gikk jeg.. Må da være mulig å bytte dette selv? Byttet da regreim og toppakning på alle volvo motorene mine. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zlash Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Jeg betalte nesten 1000kr bare for regreimsettet. Toppakning koster 700kr på mekonomen. Hvis du eller en kamerat kan skru så er det mye penger å spare, som heller kan brukes til noe annet på den bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guardion Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Originally posted by Jafo At den ryker etter start kan jo tyde på at toppen trenger en overhaling (lekasje via ventilene) eller så kan det jo være toppakningen da.., men da er det jo mest sansynlig overtrykk "i motoren", at det "blåser" når du skrur av påfyllingskorken. :( Hmm,sjekket for morro skyld om det blåste i dag. Fikk sjokk, det va jo nærmest stiv kuling opp av lokket.:eek: Ikkje såå gale,menne det va samme vind derfra som det è ca 5cm fra potten bak. Bruker LITT olje. Kjøpte meg en dunk Full Syntetisk Biltema olje (5-50W) før eg reiste til Göteborg i sommer. Brukte så og si ingenting tur-retur Bergen-Göteborg. Den biltema oljen è jo så og si suppe,men den bruker faktisk mindre av den enn f.eks halvsyntetisk Esso olje (10-40W) merkelig nok. Et annet spørsmål: Korti ska egentlig reg.reimen skiftes? (km/år) Siter 90' Mitsubishi Galant GLSi 4x4 (E38A) I Can Resist Anything But Temptation Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 At det blåser litt er normalt, men når det blåser såpass at oljelokket letter når du skrur det av har du "komperesjon" som ikke går til framdrift.... Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by Guardion Korti ska egentlig reg.reimen skiftes? (km/år) Jeg snakket med motorforum for 2 dager siden, spurte om dette, de sa at 100 000km interval for regreim bytte på galantene, min er gått 81 000" siden forrige bytte nå.. -glemte å sjekke om jeg har gjennomslag.. Men har fått sotet baklyktene mine nå da: Blei svart nok ja, blir sikkert stoppet av snuten ved første anledning. nok rompebilder for deg stephan? slenger med et interiørbilde også da. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 tøft! regner med at det betyr du ikke har tenkt å heve kjøpet? :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 hehe.. nice ass;) Ble bra det der:) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Originally posted by Jafo tøft! regner med at det betyr du ikke har tenkt å heve kjøpet? :) nei i følge selger va jo det helt uaktuelt... Gidder ikke akkurat å gå til sak heller.. Men lurer på om jeg ikke skal koste på en liten service snart, regreim, toppakning og teflonringer/ventiltetninger, Da burde den tåle noen hundre tusen til... Hvis jeg ikke finner en byttemotor da.. Men som sagt så har jeg ikke lyst til å skru ihjel denne bilen.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daggy Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Såvidt jeg husker er det 90 000 km mellom hvert regremskift på Galant. MEN: Reima svekkes også av tiden, så en som kjører lite bør nok skifte før 90 000. Var å så på en 98 Espace for en tid tilbake. Den hadde rast motoren (pga regrem) 10 000 før intervallskiftet. Men i boka stod det også maks 4 år.... Vet ikke hvordan dette er med Mitsubishi. Det er jo ikke alle som kjører 20-25 000 km hvert år, så det er mange som lever farlig... Motorer bør være å få tak i på hoggerene. Mener Skedsmo Bilopphugging hadde en 88-92 Galant inne i våres. Hvilken stand de er i kan en jo lure på..... Om du reparerer din egen og tar en større service samtidig vet du hva du har, og slipper å lure. Om du tar opp motoren, så skift alle ventiltettingene (koster lite). Disse slites og de Mitsubishiene jeg har hatt har hatt ventiltikking allerede fra 150 000 km. Siter 64 Thunderbird ht 390/C4 99 V70 2,0 propan 92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil x-66 Mustang ht 289/C4 2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 ventiltettinger kan vel skiftes uten å ta opp motoren også? Hvis jeg ikke er helt ute å kjører så pleier det jo bare å være å ta ut ventilene for å bytte disse. Men det virker som det er veldig dyrt for service på disse bilene, 4000 for regreimbytte, skal jeg ta toppakning også så kommer det vel på rundt 10 000 til sammen? da er det vel like greit å kjøpe en brukt motor og bytte ? Hvor mye tar et verksted for å bytte motor da? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.