Gå til innhold

Guardion

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Guardion

  • Bursdag 11/04/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Galant GLSi 4x4
  • Biltype (eks Audi)
    Mitsubishi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1990
  • Motor (eks 1.6)
    2.0
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Blå instrument belysning

Contact Methods

  • MSN
    triceps@online.no
  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Bergen / Hordaland

Guardion's Achievements

  1. Lurte på ka sjansene er for å få godkjent et 35mm senkesett på min 4x4 Galant. Det er jo ingen senkesett til 4x4 utgaven som er tuv-godkjent, men det er jo mange som er tuv-godkjent til vanlig Galant. Så ka er sjansene for at eg kan klare å lure biltilsynet med tuv-papir til vanlig Galant? Noen som har prøvd?
  2. ' Hehe, ser ut til å være en svakhet i Galant. Har sett flere Galanter med rust akkurat der. Har selv rust der på begge sider (identisk sted) Er i Gøteborg no, og må si de kjører svin her borte. Må jo holde rundt 140 for å ikkje bli forbikjørt av altfor mange. Menne pleier å ligge på rundt 4000rpm, då holder eg ca 150km\t
  3. Heisann Lurer på om det er noen som vet om det finnes senkefjærer til 90' Galant Glsi 4x4 (E38). Mener å tro at fjærer/dempere er lik på GTI/D-4 også (E39) ?? Finner fa*n ingenting til 4x4 utgaven av Galant. angry Eneste eg har funnet når det gjelder dette, er dempere fra Bilstein (B6 Sport) Så det er jo rimelig å tro at det finnes fjærer når det finnes dempere.
  4. Gullegodt det. Ka het det verkstedet? Har sjøl tenkt å understellsbehandle min,bare sveise igjen to små hull i gulvet og et nederst i høyre hjulbue. Stålmark er noe fae** hærk.
  5. Hehe,sånn går det når du krasjer Klovny:D Eg hadde det fint på sommerdekk eg.... digg med 4x4:D Hakkje planer om å skifte bak heller,ska skifte fremme de nærmeste dagene... Kommer ann på kor mye snø som kommer.
  6. Det har jeg på 2.0 også. Check Engine lyser av og til, og går av når bånner pedalen på et høyt gir. Samme nøkkete gange når den er et sted mellom 2000-2700rpm, når den bremser på giret vel og merke. Noen som vet ka det kan være?
  7. Må nok si meg uenig der. Det skiller ca 1cm i lengde mellom Sedan og Kombicoupe. Fikk eg erfare då eg prøvde en KC dør på sedan`en min etter eg hadde hatt et lite uhell på vinterføre.
  8. E nummeret er eg kjent med, det står jo i instruksjonsboken, for alle Galant`ene. Tenker på MD nummeret ja. Husker ikkje ka nummeret var på min,men det står på panseret,på undersiden der. Der det står E-nummeret, fargekode, interiørkode osv... der står også nummeret på girkassen (transaxle)
  9. Hehe, forsikring er gale. Eg betaler no 8000 (20% bonus, delkasko) Men skjønner ikkje koffor det ska være så dyrt med galanten. Det finns jo faen ikkje nokke statistikk på Galant GTI. Den bilen er jo generelt sjelden her i norge. At de bare ska skylde på "GTI" navnet er for gale syns eg. Akkurat der bør noe gjøres. Når man snakker om HK: Hentet ikkje du en Dynamic 4?? Der ska det jo være 110kw??
  10. Hehe, stive priser fikk eg òg erfare her isted. Ringte opp på Bilhuset Kråkenes for 10min siden. Spurte ka de skulle ha for å skifte ventilpakningene/tetningene, bruker litt olje bilen min. Fikk sjokk då eg fikk høre prisen på 3500 + deler:eek: Er det virkelig mulig? Ikkje det bare å løfte på lokket og skru ut ventilene då?
  11. Topic sier det meste. Er altså ute etter ka modelnummeret er på Galant GTI 4x4/Dynamic 4 sin girkasse.
  12. Hmm,sjekket for morro skyld om det blåste i dag. Fikk sjokk, det va jo nærmest stiv kuling opp av lokket.:eek: Ikkje såå gale,menne det va samme vind derfra som det è ca 5cm fra potten bak. Bruker LITT olje. Kjøpte meg en dunk Full Syntetisk Biltema olje (5-50W) før eg reiste til Göteborg i sommer. Brukte så og si ingenting tur-retur Bergen-Göteborg. Den biltema oljen è jo så og si suppe,men den bruker faktisk mindre av den enn f.eks halvsyntetisk Esso olje (10-40W) merkelig nok. Et annet spørsmål: Korti ska egentlig reg.reimen skiftes? (km/år)
  13. Satt å surfet litt etter GTI-motor til galant`en i morres. Kom over denne her: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=523671 Kan bare si at den vekker oppsikt. Og lyden er helt rå, kan eg skrive under på. Har kjørt bak den et par ganger:) baken è jo egentlig det eneste eg har sett av den på motorveien og sånt:mad: Kom over denne her også: http://www2.blocket.se/view/3169725.htm?l=0&c=1&city=0 Vakkje den litt billig? Hadde eg hatt feriepengene mine no,så hadde eg kjøpt den tvert,flekket over motor og girkasse+litt diverse annet. Har vært i kontakt med flere hoggere og sånt,ang gti-motor. Alle kan skaffe motoren,men ingen 4x4-girkasse:mad:
  14. Norsk Mitsu klubb ja... Glatt med der eg. Er jo bare det som mangler:D
  15. Hei ja. Har vært i sverige i noen dager no,så hakkje fått med meg at det har skjedd ting her. Joda, stolt eier fra Bergen av en 90' Galant 4x4 eg. Ihvertfall stolt etter å ha holdt en Audi 80 cabbe på svenskesiden av E6`en, i 200km\t :D Litt mindre stolt av motoren. (de kjente 109HK) Tenker litt på å bytte til GTI motor. Men stress å finne noen. Og siden eg har 4x4 må eg vel også ha en 4x4 GIRKASSE. Nytter ikkje å leite etter en vanlig GTI då vel?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår