Azzido Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 bilen min koker nå fortida... tok ut termostaten, men fortsatt koker den... har oxo finne ut at dekselet foran termostaten har en liten sprek hvor vannet kommer ut under trykk, men dette burde vel ikke hatt noe å si på om den kokte eller ei? noen forslag? Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 bilde av sprekkene... når dette kommer i trykk så blandes tur/retur vannet... det kjølte vannet kommer i kontakt med det varme osv? sånn jeg forstår at ting og tang funker her... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Sjekk vannpumpa di. Mest sannsynlig er den def. Er sykdom på bmw. Skovlen løsner fra akselen og gi derfor lite sirkulasjon. Skovelen er laget av plast, og akselen er i metall..... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 oki... takker... skal sjekke det i morra da... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 det kan jo også vere sprekken i termostathuset som gjør at den koker. det skal vel vere et visst trykk i kjølesystemet, så visst det ikke er tett så koker den vel lettere. (prøv bare å ta av lokket på ekpspansjonstanken eller ta av lufteskruen slik at trykket minker, da går den fort varm) Siter 1995 E34 520iE E30 320i(X) + E30 318iS (X) E36 320i(X) E21 323i(X) E34 525i(X) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by Arild525 det kan jo også vere sprekken i termostathuset som gjør at den koker. det skal vel vere et visst trykk i kjølesystemet, så visst det ikke er tett så koker den vel lettere. (prøv bare å ta av lokket på ekpspansjonstanken eller ta av lufteskruen slik at trykket minker, da går den fort varm) selv så håper jeg at det bare er termostathuset som er feilen... sprekken er rimelig stor.. og når den får trykk så åpner den seg ganske masse... er 2 kammer i det huset, et for tur og et for retur vann... den sprekken som er i huset går imellom disse 2 kamra så de får kontakt... tur vannet blir varma av retur vannet føre det kommer til motoren? sånn jeg fatter opplegget... men skal sjekke vannpumpa osv oxo i morra... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Godt mulig den koker da ja, pga. at du ikke får nok vannsirkulasjon mellom radiatoren (regner jeg med) .. håper bare at vannpumpa ikke har fått seg en knekk pga. det her.. men det burde jo ikke skje så veldig fort :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GLR Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 uten termostat vil vanet gå den letteste veien, tilbake i motoren, uten å gå utom radiatoren og bli nedkjølt Siter '03 Mitsubishi Galant Advance stv - '81 Vovlo 244 med Autolat - et ukjent antall Bobler - '73 VW Buss (T-2) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Hos meg røk pakningen til vannpumpen... Vannpumpen så fin ut... Men skifta likevel da... Men, min kokte på tomgang... Siter Bilforumet.noSuper Moderator- 04 VW Golf TDi- 94 VW Golf Vr6- 92 Honda Accord altforlat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 har da i dag bytta det termostathuset... bilen er god som ny... kosta meg 180 kr... vannpumpa ville kommet på ca 400.... bmw deler ekke så ille faktisk =) Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 skal du ha juling? bmw deler er ikke billig :D Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azzido Skrevet August 27, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 sant... koster jo endel... Siter _________________ - 02 Audi A4 avant 130hk tdi www.swfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg