polo-1992-xtreme Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 hva menes med 4x "100".. en ting jeg lurer litt på er egentlig hva 4x100 står for når det er snakk om boltesirkler.. er det 100mm mellom hvert bolthull? ser på noen felger i USA, og må forklare en kompis dette... takk for alle bidrag mvh Mads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Jeg TROR det er at det er 100mm i diameter. Altså 4 bolter i en 100mm "sirkel". Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Det mener jeg også. Mener ganske sikkert at en finner boltsirkelen ved å måle fra ett hull til det hullet på motsatt side. Da får du altså diameteren;) Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Ja, dette er sirkelen som nevnt over. Den måles fra senter av boltehullet dvs ikke utsiden av bolten verken oppe eller nede Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Men hvis man feks måler fra bunnen i ene hullet og fra toppen i andre så blir det vel akkurat det samme som om man måler fra senter i begge vel ? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Originally posted by Dr_BASS Men hvis man feks måler fra bunnen i ene hullet og fra toppen i andre så blir det vel akkurat det samme som om man måler fra senter i begge vel ? jepp, og det er desidert lettest.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg