El_diablo Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Hvis en skal kjøpe en turbobil så har jeg hørt og sett eksempler på masse skummelt. Er det trygt å kjøpe en gammal turbo bil? Hva skal man eventuelt se etter så men ikke sitter igjen med katta i sekken. Nå vil jeg ikke ha slike "så lenge bilen er eu ok, så" svar. Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 tja, oljeskiftehistorikk er jo fint... finnes vel lite med 80's turbobiler med full servicehistorikk men. turbostanden kan fortelle litt. ventiler (liker å bli deformert/spist opp ved mye detonering) og ikke minst rådebank av samme grunn. Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jafo Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Turbobiler som er hjemmetrimmet ville jeg ha styrt utenom. Siden noe av det viktigeste når man trimmer en Turbo er nok bensin (som hjemmetrimmeren ikke fikser). Ellers så kan jo en butikktrimmet bil også være kiipt.. man trimmer jo ikke bilen sin for å kjøre pent... ;) Største problemet er jo at all sjekking av motor/turbo betyr tildels mye skruing bare for å sjekke tilstanden. (sjekke slark i lagere til Turboen, og tilstand på stempler/ventiler) Det beste er nok å få tak i en velholdt orginal bil :) Hvis du spesifiserer hva slags bilmerke du tenker på kan kanskje noen være mere konkrete... :) Siter Mitsubishi Klubben, Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_diablo Skrevet August 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Jeg tenker ikke på noe konkret, bare generelt. Alt fra gøybiler som Uno Turbo, Sierra Cosworth osv. Til vanlige biler F.esk en 80-talls Saab 900 Turbo og Tdi biler. F.esk en gammal pajero, Siter EL DIABLO Alias Italiano Power Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by Italiano power Jeg tenker ikke på noe konkret, bare generelt. Alt fra gøybiler som Uno Turbo, Sierra Cosworth osv. Til vanlige biler F.esk en 80-talls Saab 900 Turbo og Tdi biler. F.esk en gammal pajero, gammal pajero turbodiesel bør du være forsiktig med. på 80-tallerne av disse ryker girkasser og dieselmotorer i ett sett. De er faktisk skkikkelig røtne. Mitsubishi byttet kasser og motorer som bare juling på garanti. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 se an eieren Ut ifra de biler jeg har hatt og sett på, så kan bilen gjerne ha blitt kjørt hardt så lenge eieren har passet på med hyppige oljeskift osv. Sjekk alltid om luftfilteret er rent, ser oljefilteret gammelt ut osv.. Full service historie er ikke nok etter min mening, oljeskift må gjøres oftere, heller en eier som har byttet olje hver 5.000 km enn en som har alle stemplene i serviceboka. Du må se an om du kan tro på det eieren sier da. Sørg alltid for at motoren er kald når du besiktiger bilen. Få eiere er selvsagt et pluss. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.