Gå til innhold

Konvertere fra 4 til 5 gir på en Polo -94

Ranger emnet

Torfinn

Anbefalte innlegg

Hvis denne skulle ligge under Polo så er det bare å flytte den :)

Tingen er den at jeg begynner å bli lei mine 4 gir...

Ligger gått over 3000 i 100 km/t.

Høres ut som om jeg ligger i 250!! :eek:

Er det en vanskelig opprasjon og bytte til 5 girs kasse?

Eventuelt er det noen som har gjort dette på på en Polo -94?

- Hvilke kasse bør jeg se etter?

- Er det mulig å gjøre dette selv (for en middels mekanikker...) eller må verksted til?

- må bilen omregestreres eller lignende?

Takker for info!

Torfinn

---||---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre Polo må du ihvertfall ha annet stabstag. Tror de har samme delenr på de siste 86c både på 084 og 085 kassen.

Den kassen du bør se etter er antagelig 8P som 1,3L CL og Diesel ble levert med. Har ca 110 ved 3000 rpm på min

Hvilken motorkode har du?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info!

Motoren er en 86C-C og er vel på 55 kw?

Føler at de tikke vil være noe porblem å kjøre i +-100 i et "neste" gir. Er ikke helt sikker på det med turtallet, men det er vel ca 3000 ved 80km/t.

Tenker også på å bytte til G40 motor men vet ikke om det er for mye brydderi...?

Noen som vet om det er vanskelig å selge en 94 mod 86C-C som er gått 100.000?

Torfinn

---||---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Torfinn

Takk for info!

Motoren er en 86C-C og er vel på 55 kw?

Føler at de tikke vil være noe porblem å kjøre i +-100 i et "neste" gir. Er ikke helt sikker på det med turtallet, men det er vel ca 3000 ved 80km/t.

Tenker også på å bytte til G40 motor men vet ikke om det er for mye brydderi...?

Noen som vet om det er vanskelig å selge en 94 mod 86C-C som er gått 100.000?

Torfinn

Motorkoden står i serviceheftet og på den hvite klistermerket i bagasjerommet under bakluken, mellom lyktene. 55kw er jo 75 hk og den motoren er det bare GT som hadde. GT kom aldri som Style. Tipper du har AAV (med rundt luftfilter bak i motorrommet, som på en forgasser motor) eller (minst sannsynlig) NZ med firkantet luftfilter på passasjersiden (på motsatt side av spylervæsketanken)

Jeg hadde personlig kjøpt en G40, heller det enn å bygge om. De er blitt ganske billige å importere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider