hansa Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 hvor ligger denne på en 93mod. 1.8 gl? Står i diagnoseprgrammet at den skal ligge i næreheten av rattet, men finner ikke no... Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 ta ut askebegeret og sjekk om det er en liten luke bak der, tror noen nevnte det til meg når jeg spurte om pris på ett diagnose program/kabel til VW. -edit; fant info i pm: - dersom du har en 1992 mod. golf er det ikke sikkert at kabelen passer rett på. Du må ta ut askebegeret i dashbordet. og skyve til side en liten luke på høyre ide av askebegeret. Dersom det er en stor plugg der (16 pin) passer utstyret. Ellers må man ha en adapter 2+2, og den er dyr (600,-) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 takker!!! :D Kjika faktisk bak askebegeret, men kikka vel ikke nøye nåkk.. er vistnokk en 93mod. reg des.92. Var ca 12 pinner på pluggen på diagnose-utsyret tror jeg... Sånn grønn bosch-bærbar-pc-sak. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 12, 2004 Rapporter Share Skrevet August 12, 2004 ta kontakt med "TOP GUN" på forumet da viss du trenger overgang. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 Fant ikke no kontakt bak askebegeret heller... :( Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 denne er jeg sikker på og ha sett..et øyeblunk så skal jeg gå ned og sjekke.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 men der tok jeg feil.. trodde det var under tenninga, men den gang ei! Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gunnarH Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 du må ta bort ett deksel ved siden av askebegert for å komme til diagnose pluggen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallye Skrevet August 13, 2004 Rapporter Share Skrevet August 13, 2004 du har enten en eller to små (to polte) under trekket på girstanga det er på 92mod syns jeg å huske og sene golf 2 modeller ellers har du en stor plugg husker ikke hvor mangen pinner men det er en std plugg lik på de fleste biler inkl nye som feks: vw, audi, seat, skoda, subaru, mg, rover, saab, opel, noen forder, mercedes, volvo, toyota, range rover, osv osv de eneste jeg vet ikke har det er BMW på golf 3 er den å finne slik: Ta ut askebegeret, legg det bort en plass, så plasserer du en fing på dekslet på h.side av der askebegeret sto skyver det mot venstre (mot der askebegeret har stått) inni der finner du en kontakt vist det ikke er en kontakt der er det de to topolte kontaktene som ligger under mansjetten til gearstanga, inni bilen håper dette er godt nokk forklart :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Har et par spørsmål jeg angående diagnose: 1: Hva slags info finner en egentlig ved hjelp av diagnosen? Og hva kan en egentlig gjøre, bortsett fra å slette feilkoder? 2: Hvor fåes diagnose program kjøpt og hvor mye Pc trengs for å kjøre dette? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 14, 2004 Rapporter Share Skrevet August 14, 2004 Send en PM til TOP GUN. Han har allt utstyret du trenger. Hei! Det man kan gjøre med diagnoseutstyret, er det samme som VAG-verkstedene kan gjøre med sitt 1551/1552 diagnoseutstyr. Dvs lese ut feilkoder på motor, og slette disse, lese blokkverdier for alle elektriske komponenter i bilen som f.eks luftmassemåler, luft-temp. giver osv...endre service-intervaller+++ Veldig kjekt å ha dersom du liker å skru litt selv, spesielt på høy-effekt biler der man ofte får feilkoder av ymse slag.. Programmet er enkelt å bruke, men omfattende å sette seg inn i pga. VAG bruker mye koder osv...Står mye om dette på engelske og tyske nettsider..(selv ikke VAG-mekanikere har full oversikt over alt dette) Men til vanlig bruk, slik som å slette feil, er det selvforklarende. Softwaren som følger med er en shareware-versjon av VAG-Com + flere andre programmer. Med denne versjonen kan du gjøre det aller meste, men ønsker du lisensiert fullversjon, kan den kjøpes på f. eks Vagcom.no Jeg tar 1000kr for et sett med kabler, software og interface-box. MEN - dersom du har en 1992 mod. golf er det ikke sikkert at kabelen passer rett på. Du må ta ut askebegeret i dashbordet. og skyve til side en liten luke på høyre ide av askebegeret. Dersom det er en stor plugg der (16 pin) passer utstyret. Ellers må man ha en adapter 2+2, og den er dyr (600,-) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Er ikke no kontakter under girstangmansjetten... Heller ikke noe bak askebeger! (Har vært ut med hele askebeger/sigg.tenner dingsen) Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 vent noen minutter stikker ut i bilen og sjekker. :) Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 når har jeg sett i bilen og jeg må si at jeg ikke fant noen diagnose plugg, har dog ikke sett under mansjetten. har også tittet igjennom haynes boka litt kjapt men fant ingenting. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 jeg har og lett på de nevnte stedene, men uten hell.. og lett alle tenklige steder inne i kupeen. den kan ikke sitte i motor-rommet da? eller kanskje nede ved sikringsboksen? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg