Gå til innhold

Trenger hjelp angående hornet.

Ranger emnet

Ayapuri

Anbefalte innlegg

Som alle vet, er det jo Herbie horn på golfen...ihvertfall min 86mod 1.6. Bare hornet blir man flau av å bruke.

Etter at jeg dyttet bilen i gang siden sist gang jeg hadde problemer med tenninga, så har jeg hatt et damn problem som jeg ikke skjønner meg på.

Kjører fra Fredrikstad RV111 retning Sarpsborg. Kommer til Sellebakk, masse biler ute..masse folk ute...og jeg må stoppe for bil som allerede er i rundkjøringa...og jo, hva skjer..Bilen begynner å tute intenst i det jeg bremser ned..synker lenger og lenger ned i settet samtidig som jeg slår litt i rattet..flau som faen.

Har funnet ut i ettertid at det skjer da jeg presser litt på rattet..så nå må jeg kjøre forsiktig og dra rattet mot meg i det jeg bremser for å unngå å tute.en hånd på rattet og bilen tuter om du svinger...her gjelder det å være varsom, og kjæle rattet med den beste ømhet for at du skal unngå flauser. Begynner jo seff å gå lei av dette og vil finne ut av HVA som virkelig er problemet.

Tenkte at det kunne være selve "knappen" i midten av rattet som hang igjen i rattet eller liknende...men det er det jo ikke..det har jeg deaktivisert..nå tenker jeg på å deaktivere hele hornet til jeg finner ut løsningen..men det var jo ikke like enkelt heller.

Eneste positive jeg ser med dette er jo at jeg slipper å fløtte henda da jeg virkelig må tute...men siden når begynte jeg å tute SÅ mye :( Hadde det vært i filipinene så hadde jeg sikkert tjent noen ekstra peso pga bilen har sitt eget liv.

Rattet dyttes ca 5mm inn for at det skal tute..noen som har en ide om hva som kan være årsaken til dette?

MVH Ken og en golf som driter ut sjåføren konstant på hver kjøretur

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. måtte le litt når jeg leste dette.

Har opplevd akkurat det samme som deg med min golf. Sinnsykt flaut!

Det jeg gjorde var å skru av rattet og skru til noen skruer som var misstenkelig løse. Etter dette så ble det stille fra hornet (virker som normalt igjen). Men bivirkningen var at blinklysknappen ikke går tilbake av seg selv når jeg er ferdig med å blinke, så jeg må dytte den tilbake manuelt. Men heller det enn å bli glodd stygt på hver gang jeg svinger og bremser litt. :D

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider