parelius Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Når man skal lyse med denne pistolen, må man ha motoren i gang og være på et bestemt turtall, eller kan man få justert tenningen ved og kjøre den på starteren?? Grunnen til at jeg spør er at det skal monteres et ettermarkeds sprut og vil være sikker på at tenningen er i orden. Hvis jeg ikke får start med det første så vet jeg iallfall at tenningen er i orden. Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 kan vel gjøre det på starteren også, poenget er at motoren skal gå rundt og at det skal bli sendt gnist til plugga.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Vil merket komme fram like tydelig da, kan jo skru ut pluggene for og få høyere varv da.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 burde vel gå. men grunnen er jo at dess høyere varv dess mer går fjerene i fordeleren ut. dvs. seinere tenning.. men viss du får den til å gå på 500 O/min så burde det gå.. ;) hehe lykke til ;) ikke skyt meg om jeg tar feil ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Du skal nok helst hatt motoren til å gå for å få justert tenninga sikklig. På den gamle B21ET motoren jeg hadde så skulle du justere tenninga ved 2500 rpm og da skulle fortenninga være på 21-26 grader fortenning. Men du kan jo ta en statisk tenningsjustering når motoren ikke går. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 er det mulig og justere den slik at jeg får start på trallen da? uten pistol altså.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 I tillegg vil jeg anbefale å markere punktet på svinghjulet og merker på tenntavla med blanco. Så slipper du å se feil.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Tror ikke jeg skal merke så mye på Svinghjulet, for det kommer jeg ikke til og se så mye til når jeg skal justere tenningen ;) Men Reimhjulet kan jo være smart og merke litt extra... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 skal ikke være noe problem å justere den slik at du hvertfall får start på den.. Bare å sette merkene på topp så sjekker du at rotoren peker sånn ca rett mot sylinder 1. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Breisladdern skal ikke være noe problem å justere den slik at du hvertfall får start på den.. Bare å sette merkene på topp så sjekker du at rotoren peker sånn ca rett mot sylinder 1. Utdyp den litt mer er du snill.... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 sett kamdrevet riktig( merket på drevet på topp mot merket på ventilkåpa) Hvis du ikke har reg reim på så setter du veivhjulet riktig ( merket på topp mot 0grader merket) smekk på reima. Så tar du opp fordelerlokket og ser hvor rotoren peker, peker den ikke mot sylinder 1 så må du løsne fordelern og dra den opp slik at du for vridd rotoren og satt den ned der den skal være. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Når du skriver at den skal peke mot cyl 1, skal den peke mot cyl 1 på blokken eller cyl 1 på kontakten i fordeleren? Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 den skal peke mot den kontakten på fordelerlokket som går til sylinder 1. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimosabi Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Hehe, sorry parelius, var på feil side av motor'n.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by Breisladdern den skal peke mot den kontakten på fordelerlokket som går til sylinder 1. Takker og bukker for hjelpen :) Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.