LilleGud Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hei. Normalt sett så slukker olje lampa i dashen med en gang. Men, når det tar et par sek før den slukker hva kan da være feil ? Jeg vet at turboen min er sliten og bruker olje. Jeg tror at dette er grunnen til at det tar noen sek ekstra for å få trykk. kan det stemme ? fornuftige svar fra folk som faktisk vet hva dem snakker om setter jeg stor pris på. Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Hvis turboen din bruker olje,går det trykk inn der også,ikke bare olje ut....det kan blåse olja di ut veivhusvent'en. Har du sjekka nivå? Kan ha blitt lavt... mye gassing med sliten vifte kan rase motoren din...det som skjedde med Joel (Zzz...zzz) sin Granada på Våler. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LilleGud Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by Turboed1 Hvis turboen din bruker olje,går det trykk inn der også,ikke bare olje ut....det kan blåse olja di ut veivhusvent'en. Har du sjekka nivå? Kan ha blitt lavt... mye gassing med sliten vifte kan rase motoren din...det som skjedde med Joel (Zzz...zzz) sin Granada på Våler. jeg sjekker og holder øye med nivå. så sliten turbo kan være grunnen til at det tar noen ekstra sekunder. ? Siter -LilleGud -=Nissan X-Trail=- -=Nissan 200sx - s14a Prosjekt =- -=x-bil - Nissan 200SX - s14=- -=x-bil - Impreza GT=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 nei det skal ikke være grunnen! slliten oljepumpe, eller tynnolje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
guest Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by LilleGud så sliten turbo kan være grunnen til at det tar noen ekstra sekunder. ? Meeeeget tvilsomt. Er ikke mye olje som går gjennom turbo'en. Siter '87 Dodge Daytona Shelby Z Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hjinx Skrevet August 11, 2004 Rapporter Share Skrevet August 11, 2004 Om det er noe galt med turboen så merker du det. Ryker ofte no innihelvete. gode råd kan være tjukkere olje evt ny oljepumpe. det har blitt progressivt værre kan det hende oljepumpa synger på siste verset. og DET er -ikke- bra. mister du smøringa så risikerer du å rase motoren fortere enn du kan si faen. Siter -- Anders - 1990 BMW 525ia x - 1992 Ford Scorpio 2.0i DOCH Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg