Swidish Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 Får man godkjent Audi 90 coupe med s2 motor? Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 bilen må vel være quattro og man må også skifte om til 5bolts samt s2 bremser..og girkasse? er ikke sikker på om man må ha noe mer Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 det er 6 trinns girkasse på s2, går nok fint med 5 trinns også me da får du jo ikke testa hvor fort du kan få den til å gå :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 jeg har en audi coupe quattro 20v, og det jeg fikk vite var at jeg kunne bare stappe i en s2 motor så fikk jeg den godkjent, uten å gjøre noe mer ellers. Sitt jo s2 bremser på bilen min. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet August 8, 2004 Rapporter Share Skrevet August 8, 2004 s2 bremser (dvs 5 bolt og samme dim. som på s2) i hvertfall. Og så skal man jo egentlig bygge om til en bil som er serieproduksjon. Derfor kan det være lurt å ha quattro, dessuten vil ikke 230hk og fwd funke særlig bra, spesielt på vinteren. Å bygge om fra fwd til quattro er ikke noe å tenke på engang. En Coupe Quattro typ 8b (88->) er derfor et ok utgangspunkt om man vil ha en rimelig s2. Men det koster uansett ofte mer enn det smaker... Om f.eks bilen skulle bli vraket eller stjålet vil du kun få igjen det en vanlig cq er verdt, og ikke en s2. Og er bilen f.gangsreg. i norge etter 1.1.96 må du betale avgifter for effektøkningen. mvh EW Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Jeg har hørt at de tidlige S2-kassene femtrinns? Og at CQ20V-bremsene er de samme som på S2? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yatsy Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Jeg har hørt at de tidlige S2-kassene femtrinns? Og at CQ20V-bremsene er de samme som på S2? De første utgavene av S2 med 3B motor ble levert med 5 trinns kasse, bremsene skal være like S2 kontra CQ 20V. Siter 1. Nå med Audi S2 coupe. ADU og lettere trim :) 2. 3. Takk til: 4. JCS RACE TECH for lån av utstyr og veiledning. 5. :- 91 Audi S2 Coupe. Lettere modifisert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr|ece Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 topphastigheten på 5 trinns og 6 trinns kassa er den samme får jeg opplyst, eneste foskjellen er at 5 trinns kassa tåler mer. Hvis du skal ha noe med futt i og ikke har quattro så kan jo en audi 200 turbo 20v/10v være noe.... ellers så tror j s4 blokka passer på audi uten quattro 80/90... Siter 2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline 1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro 1967 Vw Boble 1303 S (x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo (x)1990 Audi 90 2.3 ABT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sADsAM Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 S2 og S4 blokka er like, forskjellen ligger i innsugets utforming. Man kan sette en S2 motor i en forhjuls-dreven bil, men man får det ikke godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Swidish Skrevet August 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 så siden den har quattro, så skal det ikke være noe stress...? Men hva tåler det orginale quattro drivverket? Siter PUSS!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet August 9, 2004 Rapporter Share Skrevet August 9, 2004 Originally posted by swidish vr6 så siden den har quattro, så skal det ikke være noe stress...? Men hva tåler det orginale quattro drivverket? Quattro drivverket i coupe tåler MYE! du skal trimme bort en årslønn eller to før du klarer å ødelegge kasse etc pga motorkraften. Jonus kjører visstnok med org. drivverk. mvh EW Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0LL Skrevet August 10, 2004 Rapporter Share Skrevet August 10, 2004 Originally posted by mr|ece Hvis du skal ha noe med futt i og ikke har quattro så kan jo en audi 200 turbo 20v/10v være noe.... ellers så tror j s4 blokka passer på audi uten quattro 80/90... Jeg har en 85 mod. Audi 90 fwd og har lekt litt med tanken på å putte nedi en 200t motor. Noen som har fått noe sånn godkjent, og vet hva som skal til? Siter '85 Audi 100 quattro x - '84 BMW 728i x - '90 Honda Accord 2.0 x - '85 Audi 90 2.2 x - '86 Golf GTi x - '91 Toyota Corolla xli 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Vil det være vanskelig og tidkrevende og sette inn en S2 motor i en 91 90 Quattro ? Og kan man klare det selv om man ikke har super kunnskaper innen det og skifte motor osv. ? Hvis noen hadde orket, kunne dere skrevet ned hva som må gjøres ? -skifte selve motoren -ledningsnett -bremser -eletronikk -girkasse ? Hva mer må gjøres for å få det til ? Må motor-rommet tilpasses på noen måte, eller er det stort nok som det er? Fester til motoren da ? Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tassa Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Vanskelighetsgraden kommer an på hvilken motor som står i bilen i utgangspunktet. Er det en A7 (20V) er det ganske enkelt. dersom det er en NG (10V) er det noe mer omfattende. Siter 5 - the magic number! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gecco Skrevet September 5, 2004 Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 Står nok en 10v motor i den. . . Men fant ut at fadern hadde skifta haugevis av motorer i biler, så det skulle visst ikke bli noe problem... Siter 2000 VW Passat 1.9TDI 4motion X 1991 Audi 90 2.3E Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg