Gå til innhold

Hvordan ta av dør panel på Golf IV?

Ranger emnet


Bjeff

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Helt ny på forumet og også fersk i bilstereoverden...

 

Har nettopp fått tak i et nytt sett med høttalere som skal monteres i dørene fremme på en Golf IV 2001 modell.

 

Har aldri gjort dette før og kan ikke akkurat si at jeg er en dreven bilstereo mann. Ser at det tre skruer på undersiden av plastpanelet, men det må være noe mer som holder den på plass (kanskje ifm med håndtaket?). Kunne noen hjulpet meg med en stegvis oppskrift på hvordan man tar av panelet på høyre og venstre side?

 

Takker og bukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!

 

Har gjort samme møka selv for lenge siden:rolleyes:

Du må vippe av dekselet på håndtaket, da det sitter 2 skruer der. Sant som du sier 3 eller 4 skruer under, og 1 på siden hvis jeg ikke husker feil. Så er det bare lirke, kødde, knø, bende, bande, sverte og brenne opp bilen, så vips; trekket er av.

 

Neida, er ikke veldig vanskelig. Du må løfte hele panelet litt opp mot toppen av døra, altså loddrett. Husk at panelet sitter fast på baksiden i noen vaiere som er til justering av speil, og håndtaket til og åpne døra + noe annet, (avhenger om du har el.just og el.vinduer) så ikke riv og røsk for hardt for da kan du faktisk ende med å brenne opp bilen:D

Høyttalerne setter du fast med poppnagler som det allerede er laget hull til. Ledningene trekker du gjennom døra, men pass på at du legger dem slik at de ikke gnager i mot døra, for til slutt kortslutter du ledningene mot metallet i døra og vips; ikke noe lyd. I know :)

 

Burde gå greit selv for en ikkedreven bilstereo mann:)

 

Mye fram og tilbake, men med en porsjon tålmodighet, og litt knot så burde det gå greit.

 

Mvh

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimmers!!

 

Hev meg uti bilen med et stort skrujern og begynte å brekke løs på håndtaket. Laget noen seriøst skumle knekke-lyder som hadde lyden av "tusenlapper som flyr utav vinduet". Men lukket øynene og dro til og vips..... håndtaket av! Og der var de siste skruene som du nevnte :D Hadde ikke tid til mer, men satser på å få montert Dali-høyttalerene til helgen.

 

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår