Gå til innhold

Pengeinnsamling til minne for Øystein.

Ranger emnet


Stephan

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er flere som har kommet med ideen om å samle inn noe penger til en krans/blomsterbukett eller lignende i begravelsen og/eller til selve graven. Dette synes jeg var en veldig god ide.. så jeg har ordnet ett kontonummer som er gjennom es-tuning i trondheim som folk kan sette enn en liten slant på... For de som vil. Konto nummeret vil komme her i løpet av i morgen dagen. Å for de som tviler så kan de nå ringe es-tuning i trondheim å spørre... Telefon: +47 7394 3040 Man tuller ikke med slikt.

 

Kontonr: 4200 30 59523

 

 

http://www.bilforumet.net/showthrea...&threadid=44887

 

 

Mvh: Stephan R. Sunde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Stephan

Jeg har sett at det er flere som har kommet med ideen om å samle inn noe penger til en krans/blomsterbukett eller lignende i begravelsen og/eller til selve graven. Dette synes jeg var en veldig god ide.. så jeg har ordnet ett kontonummer som er gjennom es-tuning i trondheim som folk kan sette enn en liten slant på... For de som vil. Konto nummeret vil komme her i løpet av i morgen dagen. Å for de som tviler så kan de nå ringe es-tuning i trondheim å spørre... Telefon: +47 7394 3040 Man tuller ikke med slikt.

 

 

 

Mvh: Stephan R. Sunde

 

Fint at du har gjort det, skal få inn noe når kontonr kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide dette. Tenk litt på hva pengene skal/kan brukes til. - Ettersom jeg forstår var dette en kjernekar og da kan det fort komme inn ganske mye penger. ...og da kan det bli en MEGASVÆÆÆR blomsterdekorasjon. Skal denne være med i begravelsen, så bør den jo ikke være større eller "finere" enn den som den nærmeste familien gir.

Kan pengene brukes til andre positive ting i tillegg til blomster?

 

Det er jo ikke alltid om å gjøre å ha størst blomsterbukett alltid.

 

Misforstå meg rett....

 

 

Knut.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.. får ta det som det kommer. Som jeg har forstått så er slike dekorasjoner ganske dyrt..

 

Kanskje man skal lage en liste med navnene til de som setter inn en slant? Eller var det en dum ide? Å skrive på ett kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Nei.. får ta det som det kommer. Som jeg har forstått så er slike dekorasjoner ganske dyrt..

 

Kanskje man skal lage en liste med navnene til de som setter inn en slant? Eller var det en dum ide? Å skrive på ett kort?

 

Det hadde vært bra .

Mvh Chosen

 

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i tankene å få alle navna på et bånd som henger på kransen, men vet ikke hvor dyrt det blir..

 

Det er ikke om å gjøre å ha størst krans, men hvis den blir stor, vet de at det er mange som likte han.. Tror ikke det har så mye å si, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Nei.. får ta det som det kommer. Som jeg har forstått så er slike dekorasjoner ganske dyrt..

 

Kanskje man skal lage en liste med navnene til de som setter inn en slant? Eller var det en dum ide? Å skrive på ett kort?

 

En båredekorasjon ( en som man legger oppå kista, og som oftest kommer fra nærmeste familie ) koster fra 1000-5000. En fin krans, evt. bårebukett koster rundt 500-1500. Grove overslag, men det er de prisene vi opererer med i blomster-butikken jeg jobber i.

Angående navn på båndet/kortet så er det vanlig at begravelsesagentene leser opp hilsenen og hvem dekorasjonen er fra i kirken.

 

Om det kommer inn mye mer penger enn dette kan man jo donere de til en organisasjon, eks. landsforeningen for trafikkskadde e.l.

 

og dette er bare forslag, prøver ikke å diktere noe her.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra!

Dette jeg ventet på, så vi som er litt unna kan få lov å gi vårt bidrag for Ozzt, som var en grei kar.. Hvor mye skal man liksom gi da?

 

Man, kunne jo fått et bånd, der det sto, hilsen oss på bilforumet.net også alle nickene / navnene nedover..

 

Rett det Knut sier, at man ikke ordner en bukett som er så jævla stor at den ruver over alle andres.. Hva annet kan man stelle i stand? Noe bilrelatert? En liten Audi S2 kopi av noe slag? Eller noe?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Bra!

Dette jeg ventet på, så vi som er litt unna kan få lov å gi vårt bidrag for Ozzt, som var en grei kar.. Hvor mye skal man liksom gi da?

 

Man, kunne jo fått et bånd, der det sto, hilsen oss på bilforumet.net også alle nickene / navnene nedover..

 

Rett det Knut sier, at man ikke ordner en bukett som er så jævla stor at den ruver over alle andres.. Hva annet kan man stelle i stand? Noe bilrelatert? En liten Audi S2 kopi av noe slag? Eller noe?

 

Ved dekorasjoner så bruker man som regel ferdige former, eks. en sirkel, et hjerte osv. Men dere kan jo høre. Finnes mange kreative blomsterdekoratører.

Polo 6nf, 2000mod. Glam edt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Bra!

Dette jeg ventet på, så vi som er litt unna kan få lov å gi vårt bidrag for Ozzt, som var en grei kar.. Hvor mye skal man liksom gi da?

 

Man, kunne jo fått et bånd, der det sto, hilsen oss på bilforumet.net også alle nickene / navnene nedover..

 

Rett det Knut sier, at man ikke ordner en bukett som er så jævla stor at den ruver over alle andres.. Hva annet kan man stelle i stand? Noe bilrelatert? En liten Audi S2 kopi av noe slag? Eller noe?

 

Vet ikke jeg, hva man skal gi.. ? Spørs vel hvor godt man kjente han.. Jeg kjente han ikke, men føler så med, at det kjennes ut som et tap for meg, hvor dumt det enn høres ut. Tenkte å gi en 100 kr,- siden han ikke sto meg så nært.. Vet ikke helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hva evt overskytende kroner skal gå til....R.I.P tråden har jo runda 160poster ellerno i skrivende stund så det kan bli en rimelig feet bukett...Skal pengene da evt gå til en orgaisasjon kunne man kanskje hørt med familien om de har noen ønsker i så måte? jeg vet ikke men..bare tenkte på det..Øystein arva vel humøret og væremåten fra noen så det er helt sikkert bra folk!

 

Bare nevner det..sier som Knut; missforstå meg rett!

www.nordicautotech.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare nevne at begravelser ikke er billige. Det som evt. blir til overs etter at man har ordna med bukett, synes jeg kan gå til de etterlatte.

 

Det er for jævlig at man på punge ut så mye for at et familiemedlem skal få en verdig avslutning på livet.

1987 Audi 90 Quattro

1969 Volvo Amazon

Low class, low budget, high octane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skulle bli noe overflødig med penger så kunne nå eventuellt de pengene ha gått til foreldrene da? Hvis de ikke har noen spesielle ønsker om hva foreksempel Øystein ville ha gjort med de...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo en fin gest med en liten blomster i kirka der man bare kan skrive at det er fra bilforumet.net, har satt sjefen i 200sx klubben på samme sak. Og audi klubben sender vel noe de også vil jeg tro..Vi tenkte å finne ut om familien heller ville samle inn penger til noe annet verdig formål, som f.eks landsforeningen for trafikk skadde slik at familien slipper å få et tonn med blomster. Det blir nok nok blomster for å si det slik. Og ved å samle inn til ett slik formål kan man jo være med å hjelpe andre, man vet jo aldri hvem som blir neste uheldige.

Memb. of No Brain Racing Team

'93 Nissan 200sx s13

Styremedlem http://www.200sx-ogn.org

Admin på http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår