Weiss Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Etter diverse problemer med 2e2 forgasseren hentet jeg meg en 2e forgasser hos høggern i dag. Hos høggern ble jeg opplyst at denne forgasseren skulle være i bra stand. Men, straks jeg ikke gir gass så kveles motoren. Dette problemet har jeg aldri hatt før selv om den forrige forgasseren min levde sitt eget liv. Noen som vet hva som dette kan skyldes? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Tja...tomgangen kan bare være for lavt stilt,tomgangssystemet kan ha tettet seg...slipper du gassen da,får den jo nada bensin på tomgang...rens tomgangsdysa,og sjekk CO...da er den frisk etterpå,tenker jeg. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Weiss Etter diverse problemer med 2e2 forgasseren hentet jeg meg en 2e forgasser hos høggern i dag. Hos høggern ble jeg opplyst at denne forgasseren skulle være i bra stand. Men, straks jeg ikke gir gass så kveles motoren. Dette problemet har jeg aldri hatt før selv om den forrige forgasseren min levde sitt eget liv. Noen som vet hva som dette kan skyldes? er den slik når bilen er blitt varm også? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Ja, motoren kveles på tomgang uansett om den er varm eller kald. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheelman Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Sjekk om alle slangene er sitter på riktig sted... Hadde samme problemet med min rett etter jeg hadde skiftet motor, og da var det to slanger som satt feil på gasseren... Siter -98 BMW Touring M-Sport -87 Golf MK2 - Solgt -82 Fiat 127 Sport - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Alle slangene er rett tilkoblet etter hva jeg kan se. Har spekulert litt på å bruke kun "toppen" på den forgasseren som jeg henta i går, og bruke resten av den gamle. Dette pga. at jeg mistenkter slik som Turboed1 nevner at tomgangsdysa kan være full av dritt. Er det noen som har synspunkter på denne løsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 var ute nå å skulle plukke opp choken, gadd ikke ta forgassern ut av bilen, sitter en ledning på den saken innafor det dekslet med de to tappene til kjølevæska, åssn får jeg av den? sitter vel en skrue under den kontakten? turte ikke å bryte så my på den, litt sprø plastikk på 20 år gammle kontakter.... Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Hvis jeg har forstått deg riktig så snakker du om ledningen som går inn i chokehuset. Denne ledningen er kun festet med ett slags klips. Det er ingen skurer der. Går fint å bruke ett skrujern for å få løsnet dette klipset, men som du sier bør du være forsiktig så du ikke ødelegger det. Dette klipset består forsåvidt av 2 deler så bli ikke skremt når det deles i to. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Weiss Hvis jeg har forstått deg riktig så snakker du om ledningen som går inn i chokehuset. Denne ledningen er kun festet med ett slags klips. Det er ingen skurer der. Går fint å bruke ett skrujern for å få løsnet dette klipset, men som du sier bør du være forsiktig så du ikke ødelegger det. Dette klipset består forsåvidt av 2 deler så bli ikke skremt når det deles i to. ;) hvor mange skruer sitter choke huset i da? bare 2? hva skal jeg se etter inni der? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Chokehuset er festet med 3 skruer. Inne der ligger det ett varmeelement. Det er fort at den kan ryke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Weiss Chokehuset er festet med 3 skruer. Inne der ligger det ett varmeelement. Det er fort at den kan ryke. er det ikke en føler som kjener på hvor varm kjølevesken er inni der også? Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by R|ppeR er det ikke en føler som kjener på hvor varm kjølevesken er inni der også? Jo, stemmer det, samt et voks ekspansjonselement til gasspådrag i fremkant. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Nå har jeg brukt den "toppen" på den forgasseren som jeg hentet i går, og brukt den gamle min. Da jeg kaldstartet motoren fikk jeg ett turtall på rundt 1000 Rmp. Etter at jeg har varmkjørt den er kveler den seg fortsatt på tomgang. Så problemet er nok ikke tomgangsdysa. Noen som har noen tips om hva som kan være feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weiss Skrevet August 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Det er vel åpenbart at det er automatchoken som gjør at motoren holder seg på greit turtall ved kaldtstart. Men, når bilen blir varm så kveles når den går på tomgang. Det skjer ingenting når jeg prøver å justere turtallet. Det er en liten klaring på nesten 0,5 cm så det tydelig at det er noe som ikke stemmer helt her. Siden jeg har prøvd to ulike forgassere med samme feil kan jeg ikke skjønne annet enn at feilen må ligge i vakumsystemet?!?!?! Jeg har spylt slangene rene med trykkluft, og lett etter lekkasjer uten å kunne finne noen. Er det noen som vet hvilke slanger det er som styrer tomgangssystemet? Eller har noen andre gode råd? Ellers så er vel Co2 strengt tatt noe vanlige dødelige ikke skal tukle så mye med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.