Gå til innhold

bilstereo problemene mine

Ranger emnet

kjotpuck

Anbefalte innlegg

Ohoi! Har noen problemer jeg lurte på om noen kunne hjelpe / komme med tips med. Kjører 2 forsterkere frontsett , 6*9 bak og 1 12 tommer baki. Dette trekker vist en hel del strøm og mine problemer blir da som følgende.

*Speller jeg på høyt volum blinker lysene i bilen i takt med bassen

*Bremser jeg ved høyt volum slår spilleren seg av i 2-3 sek før den kommer plutselig på igjen.

*Spiller jeg lavt og setter på langlysa slår spilleren seg av.

Veldig irriterrende problemer igrunn så hadde vært fitn vis noen viste om noe som kunne bli kvitt disse problemene.

Har også planer om og kjøpe inn en dvd og skjerm 7 tommer til og ha i bilen, så dette betyr enda mer strømbruk. Kom gjerne med forslag.

På forhånd takk!

Hilsen frustrerte kjotpuck

"Så fine brød du har er faren din baker" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, sjekk ladespenningen med et multimeter. Sjekk på polene på forsterkeren, sjekk på batteriet, og sjekk på selve dynamoen. Bør ligge nære 14v. Gjerne over. Sjekk med bilens manual hva dynamoen skal generere.

Videre ville jeg sjekket batteriet, eventuellt byttet dette om det er mer enn +/- 5 år gammelt.

Så ville jeg kjøpt en 1 farrad kondensator, eller 2 stk på 0,5 farrad.

Ville også gått over alle koblinger og sjekket at alt er 100%. Det er viktig at alle koblinger sitter bra og er isolert når det skal gå mye strøm (mange amper) gjennom koblingene/kablene.

Pass på at spilleren har grei strømkabel. Ikke bruk strømtjuver!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider