Gå til innhold

1.2l er kjedelig

Ranger emnet


Zievert

Anbefalte innlegg

Originally posted by Zievert

jeg har lyst på en motor med mer futt i en 1.2 litern.

hvilken motor er lett og putte neddi uten for mye mikk makk.

jeg har mest lyst på en volvo motor, hva må gjøres for og få den neddi??

 

Vi kan konstatere med en gang at du ikke skal ha volvo motor i.

 

Du starter med å lete fram et 1.6 understell, og ver om deg...du er ikke den eneste.

Så hiver du i en 2.4i fra en omega på 136 hk, eller en 2.2i fra en Rekord på 115 hk.

 

Amen.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.4i har vel ohc boltmønster? så da må du ha en r25 kasse, Men da må du også modde brønnen litt og få laga deg en ny mellom askling. Er ikke så dyrt det.

putter du i en 2.2i så ville jeg brukt ei getrag 240 5-trinns kasse. Då vil girspaken komme opp på omtrent same sted som orginal 1.2.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tommyostli

2.4 har ikke ohc girkasse nei.. 2.4 i er en CIH og da bruker du samme kasse som på manta og ascona og rekord.. helst en getrag 240 5trinns. men da må du også lage ny mellomaksel,, det er null problem,

 

Klar over at 2.4 er cih. Så det er alså 240 kasse som står i Omega 2.4i?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r25 kommer fra omega a, fast clutch hus og flens tilkobling til mellomaksel. i både ohc og cih boltmønster.

 

getrag 240 kommer fra manta gsi, 5trinns ascona b, og 5 trinns rekord. denne har cih boltmønster men noen få fra manta 1.8gt 5trinns har ohc boltmønster, alle disse har fast clutch hus og glide til kobling til mellomaksel.

 

getrag 265 fra senator/monza 3.0i tåler det meste og har cih boltsirkel, MEN denne har løst clutch hus så med clutch hus fra manta 1.8gt 4trinns girkasse og en apterplate kan dette brukes på doch/ohc motorer. glide tilkobling til mellomaksel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

 

Det er ikke billigere å kjøpe ny bil da?

 

billigere enn hva?

 

poenget her er jo at han skal ha større motor i kadetten sin, ikke å kjøpe en annen bil med stor motor som koster like mye som han har kanskje betalt for kadett med 1.2, Kadett er GØY!!!

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til høsten skal jeg sette i 2.0e i min svarte Kadett, da med 1200 understell, dvs 1.2 aksling men må bare sveise om krengestaget foran da det er i veien for 2.0 motoren. Må få sveiset om mellomaksling men det er mangen som gjør. Så muligheten for å sette 2.0 i kadetten er bra.. håper 1.2 akslingen holder, har esab sperre da...

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1200 aksliger er sterke. fatter ikke att min holder. den lager uggene lyder, men men..

 

Og horfor skal han putte i en 2.4. den er jo bare tung og slapp.

1600 bakakslig,1600 forstilling. 2.2 bremser 1600 bremsekraft forsterke. +litt dill.

vips den er god for 150 hk,. feks 2.0 16v.

ikke så ille å få godkjent, får pairerer fra omc på dette.

Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod

Skoda Octavia RS tfsi 2006mod

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår