Falk Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Har litt trubbel med 240'n min. Når lysa er skrudd på og jeg setter den i revers, så skrur tenninga seg på ?! Har sjekket revers bryteren på girkassa og den virker. Ledningen fra kontaktstykket og til girkassa er også hel, men fra dette kontaktstykket og videre så må det være noe galt.. Skal sjekke litt mer hvor den går... Er det noen andre som har hatt noen lignende problemer? Siter Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen X Volvo 244DL 83' - B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 kan være overledning, ellers så kan det også være jordings feil? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falk Skrevet Juli 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 31, 2004 Ja det er jo nesten alltid det, men er det ingen som har hatt lignende problemer.... Siter Volvo 240GL 93' - GL, B230FD, Bruksbilen Volvo 121 70' - Amazon, totalrestaurering AKA Søndagsbilen X Volvo 244DL 83' - B21A Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 2, 2004 Rapporter Share Skrevet August 2, 2004 vet ikke hva som er feil med din, men 245`en til en kamerat er helt syk, når han skal skru av bilen kan han ikke holde bremsen inne så bremselyset er på , da stopper ikke bilen. Hvis han slår av bilen og trykker på bremsen før motoren har stoppet helt slår den seg på igjen - rare greier, men nå er bilen dritt lei, så hele ledningsnettet brant opp. trengte ferie :) Det beste er å passe på at man ikke lager får mye ledningsrot når man setter inn stereo osv. det er svært ofte at feilen er selvprodusert. Pass på at alle ledninger er koblet på en sikring, at ledningene er dimensjonerte for den belastningen som den blir utsatt for, og ikke ha masse kabelsko og jalla koblinger overalt, lett å miste kontrollen. Ledning dim (max belastning) 5A - 0,75mm2 10A - 1,5mm2 16A - 2,5mm2 20A - 4mm2 25A - 6mm2 32A - 10mm2 63A - 16mm2 125A - 50mm2 Bruker du disse størrelsene og ikke belaster de hardere er du på tjukk is. Hvis en eller annen er eletriker kan de legge ut en mer korrekt liste Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 hadde nesten samme problemet på min forrige 240. der slo tenningen seg på når jeg trøde inn bremsen... og holdt jeg inne bremsen mens jeg stoppet bilen med nøkkelen så stoppet den ikke.. Da var feilen at det var vann i den enne baklykta:rolleyes: Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by VolvoMan hadde nesten samme problemet på min forrige 240. der slo tenningen seg på når jeg trøde inn bremsen... og holdt jeg inne bremsen mens jeg stoppet bilen med nøkkelen så stoppet den ikke.. Da var feilen at det var vann i den enne baklykta:rolleyes: kan være feil på bryteren også! dvs ryggelys bryteren, men jeg tviler på den skal klare å starte bilen :p Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.