Martin H Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Her er et lite utdrag fra en samtale jeg hadde på mirc : [17:26:54] <PSyko|oG> da kan du ikke bakke. [17:26:59] <PSyko|oG> dessuten så SUGER bmw [17:27:02] <Drazen-> Bakke? [17:27:09] <PSyko|oG> u know. Blokken Mekaniske Werft. [17:27:19] <PSyko|oG> ha mototen igang mens du står i ro da. :P [17:27:26] <Drazen-> Hvorfor? :P [17:27:54] <PSyko|oG> fordi, bmw har aliminiums topp å kjølesystem. [17:28:03] <PSyko|oG> om dem er eldre enn 1992 Er dette sant, at bmw eldre enn 1992 ikke kan stå med motoren igang? Eller er dette bare nonsense bullshit og pølsevev? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 De fleste bilmerker med litt respekt for seg selv, spesielt etter 1992, har aluminiumstopper. pga vekt, og bedre varmeledningsevne i metallet (bedre kjøling) Bilen min fungerer helt greit på tomgang. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 BMW'r eldre enn 1992 stå stille med motorn i gang, men det anbefales jo ikke. Hvertfall ikke når motorn er kald. Da kommer ikke olja raskt nok opp for å smøre. Og det blir mer slitasje. Og når den er varm har faktisk endel eldre modeller tendens til å dø. Og det blir sot i sylindrene så motoren jukser når man kjører igjen. Men dette har ganske mye å si med hvor godt motoren er tatt godt vare på eller ei. Og BMW suger ikke... idiot han fyren. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Du skal vel egentlig ikke stå lenge på tomgang når motoren er kald med noen som helst motor. Mer slitasje og du kødder til det med avgassene Siter 84 i 50sonen, kan ta lappen igjen 19september. 91 mod BMW 520i Fk automotive !!!RADAR VARSLER FUKNER IKKE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 bmw er vell ikke værre enn andre store/lange motorer.. alu toppene kom derimot tidlig hos bmw.... noen er sent ute vett:cool: :cool: Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Överladdaren Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 Problemet på BMW (...og mange andre gamle biler) er at de har vifta på veiva. Når motoren går på tomgang kjøler ikke vifta godt nok og etter en god stund kan motoren koke dersom radiator eller viskosekoblingen på vifta ikke er helt 100%. Har aldri hatt dette problemet på de BMW'ene jeg har vært borti Siter 1992 Golf 2 Pasadena 1983 Alpina B9 3,5 1987 Suzuki TSX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Juli 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2004 hos meg er det slik at når motoren blir varmere og varmere ynker turtallet, helt til den dør ut av seg selv.. Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Så det å gå ut før man skal gå på/fra jobb og "varme" opp bilen er ikke så lurt det altså?? Gjør det enkelte ganger om sommeren og, må eg innrømme, bare for å få alt til å gå litt jevnere, til eg skal ut på "haiweien". *slutte med det* Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gEIRA Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 Yeh, burde bare starte opp bilen og kjøre. Mener BMW har sagt at du ikke bør overstige 4500rpm før motoren er go å varm. Personlig tar jeg den aldri over 3500. Siter AC Schnitzer beyond the standard Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet Juli 27, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 27, 2004 jeg drar den ikke lengre enn 3000rpm når den er kald, det er da go lyden av sekseren kommer i effektanlegget:cool: og den sparer vi til den er god og varm:D Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Juli 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 29, 2004 Siden eg har diesel holder eg med godt under 2500 ved kald kjøring. Man er da glad i bilen sin, og aut. kassen er ikke helt med når den er kald heller, så det bir en mer behagelig opplevelse når man tar det med ro i starten............. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.