holand Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 ute etter en komplett turbobil ja, kan ikke mekke selv ennå. Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Originally posted by holand blir ikke noe av den bilen, vil ha en motor som jeg kan trimme og ha det litt morsomt med i senere anledninger. får bare leite videre, ekke så mange 240 TIC til salgs nå for tiden, hvertfall etter hva jeg har erfart :( Sjekk her -Link- Mange 240 turbo`er der! Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holand Skrevet August 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 takk, men har allerede sjekka imellom dem Siter - VW Golf GTI Rabbit 1983 x Fiat Uno Turbo 1986 x BMW e30 325 1986 x Ford Fiesta XR2 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 5, 2004 Rapporter Share Skrevet August 5, 2004 Originally posted by btl De som er røde er rekke 4ere og de hvite er 5 eller 6sylindra. ...så sant de ikke er svarte 4'ere og kommer fra SPM med mulighet for over 3 liters volum med marineveiv.. ;) :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Turboed1 ...så sant de ikke er svarte 4'ere og kommer fra SPM med mulighet for over 3 liters volum med marineveiv.. ;) :D Ikke frist oss! De motorene den mannen skrur sammen er brutale. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Ikke frist oss! De motorene den mannen skrur sammen er brutale. Jeg vet...ultimat sleeper. Rødlakkert svartblokk,rundt 3 liter sylindervolum,Spm to-pluggers topper med noe slags deksel for å skjule de ekstra pluggene,og 100 hk gass på topp,da også selvfølgelig gjemt under nevnte deksel... "Denna? Neeei...den er HELT orginal denna...bare se....skal vi race?" :D:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 hva hvem hvor? gi meg bilder!! Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Sten Parner Motor i Sverige har støpt aluminiumskopier av B23'en med løse sylinderkasetter...tåler alt. Med spesialveiv (stroker) kan man få over 3 liters volum i en 2.3-lookalike.. :) Han har også laget topper med doble plugger/bedre flow/bedre forbrenningskammer/etc....i kombinasjon er de en monster-"2.3".. :D Borti 280hk som N/A-motor på vanlig 98,mener jeg det var snakk om...hvis det ikke var mer. Klør det i finga..??? :D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Turboed1 Borti 280hk som N/A-motor på vanlig 98,mener jeg det var snakk om...hvis det ikke var mer. Klør det i finga..??? :D Får håpe disse vanvittig-motorene holdes nede på fornuftig turtall. Opp mot 11 centimeter slaglengde sørger for sinnsyk stempelhastighet, og stor borring gir store stempler og dermed en god del vekt. Det skal mere til for å aksellerere/bremse et 600 grams stempel iforhold til et 400 grams. Det er selvfølgelig en stor fordel med så lette stempler som mulig. Men nå bruker vel ikke den mannen hvilke som helst råder, og antakeligvis Billet-veiv. Slemme motorer uansett. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Får håpe disse vanvittig-motorene holdes nede på fornuftig turtall. Opp mot 11 centimeter slaglengde sørger for sinnsyk stempelhastighet, og stor borring gir store stempler og dermed en god del vekt. Det skal mere til for å aksellerere/bremse et 600 grams stempel iforhold til et 400 grams. Det er selvfølgelig en stor fordel med så lette stempler som mulig. Men nå bruker vel ikke den mannen hvilke som helst råder, og antakeligvis Billet-veiv. Slemme motorer uansett. Jepp...en versjon med 104mm slaglengde varver 8000....regn litt stempelhastighet på den du... ;) Rådene er hans eget design....lages av American Steel,sies det. En to-tre motorer har dokumentert over 1000 hk i benken med de rådene...og de er ikke dyre heller..! :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
parelius Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Mye er det han tar sånn ca for 4 stk forsterkede råder han Parner karen da??? Hørt har er så billig på deler... Har en b230ft motor som jeg vurderer det på hvis prisen er overkommelig... Siter -Volvo 240 AT -Golf II 84 mod. (Til salgs) -Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing) x Mazda 626 1.8i 91 mod. x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 6, 2004 Rapporter Share Skrevet August 6, 2004 Vet ikke prisen eksakt,men det hevdes at rådene hans er billigere enn orginalrådene på Volvo.... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Høres iallefall ut som en mann en bare MÅ kontakte og kjøpe ting av hvis en noensinne blir å kjøre Volvo, eller en annen bil med Volvomotor (hørte jeg "psychoprosjekt"?). Tro om han bruker ARP-bolter i bunndelen, eller bruker han produkter fra andre? For oss vanlige dødelige holder ARP-bolter for omså hva som helst, relativt sett iforhold til styrken på de originale (som regel). Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Jada...han bruker ARP og et annet merke som bare heter "V"....etter hans egne ord like bra som ARP. "Innanför porten öppnade sig himlen för motorskallar i allmänhet och Volvo-nördar i synnerhet"...sitat Bilsport. :) Angående de store motorene....største monstret han lager er 104mm borr og 114mm ( !!! ) slag... = 3873kubikk! Den med turbo så......"1100hk here we come..." :D:D Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik H Skrevet August 7, 2004 Rapporter Share Skrevet August 7, 2004 Originally posted by parelius Mye er det han tar sånn ca for 4 stk forsterkede råder han Parner karen da??? Hørt har er så billig på deler... Har en b230ft motor som jeg vurderer det på hvis prisen er overkommelig... H-profil stålråder i orginal lengde til 230ft fra parner koster 4900,- for 4stk.. Siter -77 242 Turbo -66 Ford 17m Super Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.