eGtTurbo Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Fikk bekreftet det jeg har trodd lenge. En Primera med rette deler kjøre ifra en S14 200sx i svinger! Lå bak en kompis med en 200 sx med komplett coiloverkit og stabstag, og i svinga i over 100 km/t dro jeg rett og slett inn det lille forsprange han fikk på strekkene. Begge kjørte med 4 hjulsslipp så dette var virkelig en ekstrem test. Skal ALDRI bytte Primeran mot en 200 sx som jeg har vurdert før... Ahhh.. feels good :D :D Kan legge til at jeg misstenkte at min satt litt bedre etter jeg prøvde bilen hans tidligere i år.. Så for de som tror han er en dårligere sjøfør, så var det ikke det som gjorde at Primeran dro innpå Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Det er en p10? Har de også multilink hjuloppheng, eller kom ikke det før p11'en? Var S14en orginal da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 P10 har multilink ja, i tillegg til en bedre bakaksling enn P11. Den er passiv styrende. 200sx hadde som sagt coilover og stabstag og den yter rundt 270 hk Kan i tillegg hente inn en som hadde en 200 sx S13 med komplett whiteline handling kit og nok av hk.. Han vil bekrefte Primerans ekstreme kjøreegenskaper. Tror nok Primera P10 er den bilen i verdn som gir mest bil for pengene. Litt knapp motoreffekt, men ikke noe som ikke kan fikses på :D Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 KULT!!:D Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svinball Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by eGtTurbo Tror nok Primera P10 er den bilen i verdn som gir mest bil for pengene. Litt knapp motoreffekt, men ikke noe som ikke kan fikses på :D Og feilhjulsdrift ...alacocaina Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by eGtTurbo P10 har multilink ja, i tillegg til en bedre bakaksling enn P11. Den er passiv styrende. passiv styrende?? forklar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan_S Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Det er slikt vi P10 gutta liker å høre ja, vurderer/vurderte selv en s14a....;) Siter BMW 330xdA Touring MY 02 Primera GT -94 300ZX -88 NA xSAAB 99 -84 Honda Z-50 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Juli 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 regner med du stryker ut vurderer nå, og holder deg til vurderte ;) Pga bakakslingens konstruksjon så styrer den med fronten i svinger. Hjula vrir seg ikke, men pga opphenget så skrår de på en måte slik at bilen understyrer mye mindre enn fremhjulstrekkere egentlig skal gjøre. For de som ikke er helt stø på dette med understyring, nøytral og overstyring osv så bare husk : Understyring = BAD THING! Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juli 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2004 bakaksling? vi har da vel ikke bakaksling på primera vel? det jeg tenker på når du sier bakaksling er slik bakhjulsdrevne biler har, en aksling som går mellom julene og en differensial i midten. eller er jeg heeeeeeeelt på villspor nå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by sony606 bakaksling? vi har da vel ikke bakaksling på primera vel? det jeg tenker på når du sier bakaksling er slik bakhjulsdrevne biler har, en aksling som går mellom julene og en differensial i midten. eller er jeg heeeeeeeelt på villspor nå? Har vel bakaksling du også, men den er vel stiv/snurrer ikke rundt sammen med hjulene. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony606 Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 vel, jeg ville absolutt ikke kalle dette en bakaksling, på følgende bilde, slik ser mitt hjuloppheng bak ut... er bare primera stasjonsvogn som har bakaksling såvidt jeg har skjønt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 hadde det vært en kjekkas som virkelig kjente bilen og pressa på litt så hadde du ikke hatt sjans til å holde følge ;) rein fysikk! Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by eGtTurbo husk : Understyring = BAD THING! Oh nei.... har du finni ut av det først nå?. på en fwd bil så gjelder det å holde gassen i riktig posisjon til rett tid i svingene. Og det jeg med en gang kan si det har mye å si på kjøring i svinger er om du har justerbar såfall HVOR positiv camber på hjula... Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 er nok enig rdl der.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 men det er jo rein fakta og fysik.. i fjor hang jeg på med mye rart med mine lusne hk. i svingene pressa jeg dem ut. men på langstrekka ble jeg parkert... så hk, kombinert med kjøre teknikk har mye å si . i dette tilfelle er du flink til å kjøre med lite hk, han med mye er ræva.. hadde han vært flink. så hadde du sliti... :) sånn ærre bærre Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.