Frank S. Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Hei. En full person tok og dro nøkkelen langs hele siden på bilen til en kamerat. kom gjennom lakken så hele siden må lakkes på nytt, bakskjermen dørene og forskjermen må i hverfall lakkes. Problemet er bare å finne ut hvem som gjorde det, var på fest og var noen få på utsiden når det skjedde. Hva bør han gjøre? han er billakkerer så det koster ikke han mere enn 3000 eller noe å lakkere bilen selv. Kan han ta det som hærverk på forsikringa? hvor høy er egenandelen da? Hvis han tar det som hærverk, og får en takst som er ganske høy, kan han da ta pengene og fikse bilen selv? vet dette går ved trafikkulykker hvis man ikke har skyld selv. Det er ikke bonustap på hærverk er det det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Tror det lønner seg å ta det selv da! Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Juli 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 bare lurte hvis du f.eks fikk en takst på 10 000, og han da kan ta pengene og fikse bilen selv. så er egenandelen f.eks 6000, så vil han "tjene" 4000 og det dekker kostnadene han får med å lakke hele bilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet Juli 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2004 Det tviler jeg veldig sterkt på... Siter 08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html 00'Lexus is 200 sport (solgt) 88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ViceGuy Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Originally posted by Frank S. Hei. En full person tok og dro nøkkelen langs hele siden på bilen til en kamerat. kom gjennom lakken så hele siden må lakkes på nytt, bakskjermen dørene og forskjermen må i hverfall lakkes. Problemet er bare å finne ut hvem som gjorde det, var på fest og var noen få på utsiden når det skjedde. Hva bør han gjøre? han er billakkerer så det koster ikke han mere enn 3000 eller noe å lakkere bilen selv. Kan han ta det som hærverk på forsikringa? hvor høy er egenandelen da? Hvis han tar det som hærverk, og får en takst som er ganske høy, kan han da ta pengene og fikse bilen selv? vet dette går ved trafikkulykker hvis man ikke har skyld selv. Det er ikke bonustap på hærverk er det det? Opplevde nøyaktig det du forklarer her (men jeg er ikke lakkerer av yrke), det som er standard hos alle forsikrings-selskap er at du må betale egenandelen (som kan variere). Har du kasko å krav på leiebil får du imidlertid en godgjørelse på 140 kr (usikker på beløpet men det er over 100 kr) pr dag om du IKKE benytter deg av leiebil. Egenandelen blir da redusert med dager * 140-egenandel (for mitt vedkommende utgjorde det over halvparten av egenandelen). Du vil miste 15% bonus ved hærværk så lenge du ikke har funnet synderen og denne er politiannmeldt (å annmelde hærverket til politiet er forresten ikke noe krav fra forsikrings-selskapet). Så det er vel egentilg bare å sette seg ned å foreta et regnestykke, jeg tok det på forsikringen siden det var snakk om en hellakkering (takst var på 22 300kr). Lykke til Siter 2004 Ford Mondeo 1.8 Trend 1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009) 1986 Yamaha XJ-600 http://www.my-ride.com Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg