Gå til innhold

::Poll:: Hvilken farge på min GTI-16v ?


v|ncenT^

Hvilken farge  

6 stemmer

  1. 1. Hvilken farge

    • Hvit og hvit i underkant ?
      5
    • Hvit og grå i underkant ?
      1


Anbefalte innlegg

Hvilken farge skal jeg velge.. legger ut noen bilder for illustrasjon..

 

I utgangspunktet skal bilen være hvit, skal bare lakke fra dørene og ned, enten hvitt ( som bilen ) eller grått (koksgrå?) som er orginalt på GTI-16v.

 

hvit.jpg

 

eller

 

graa.jpg

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvitt er rent og pent, samt at det matcher alt! Skulle det snike seg frem litt rust ser en det raskt.

 

Det eneste jeg kunne tenke meg var å lakkere nedre del i en lys grå farge slik som en ofte ser på Space Wagon fra 90-tallet. En kollega av meg hadde en hvit Mercedes 124 med lys grå lakkering på nedre del. Det falt i alle fall i smak hos meg! Grå/sølv-farger skjuler effektivt vannsprut og støv. Greit å ha på den delen av bilen som er mest utsatt?

 

Har planer om å gjøre dette med Space Wagon'en vår som er burgunder og en del rust må tas allikevel.

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det du sier der daggy er jeg helt enig med deg i, hvit mercedes W124 som er Hvit og litt lysere i nedkant er dritfint.. men det blir ikke det samme på mitsu'n er jeg redd.. Tanken har streifet hjernen, men har egentlig ikke noe tro på den =/

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitt er det safe - det blir i alle fall ikke feil. Men det hadde jo vært gøy med noe som stod litt ut fra mengden på en positiv måte? Det er vel derfor vi pusser, gnikker, senker og putter på ufornuftige dekk og felger, eller hva?

 

Hva med en beige farge, eller cafe latte som interiørarkitektene sier. Det tror jeg blir enten helt topp ..... eller helt bestemor! Jeg kan ikke dette med paintshop eller hva det nå heter, men det kan sikker dere unggutta? Det ble jo bra det forsøket med antrasitt - selv om jeg tror den kler en lysere farge.

 

Er det ikke slik at en bil virker litt lavere når en deler den horisontalt med to farger. Det er jo ikke så galt med lav bil.... Muligens er dette mest fremtredende når bilen er lysere nedentil enn oppe.

 

Hvilken fremgangsmåte er best ved lakkering av plast, forresten? Var ehmm... borti ei gjerdestolpe med Space Wagon'en for ikke så lenge siden...eek: Selvfølgelig flere tilskuere!

64 Thunderbird ht 390/C4

99 V70 2,0 propan

92 Space Wagon 7s 1,8 + delebil

x-66 Mustang ht 289/C4

2* 91 Galant Gli 2,4/1,8 rip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, skal hive opp en link slik som kjeag har gjort på paintshop forumet !!!

 

Beste framgangsmåte for lakkering av plast vil være å pusse det ned, grunne med noe som heter plastikk primer, så lakkere og så ha på klarlakk.. Har gjort det på de listene mine, og de ble kjempe fine og lakken detter ikke av !! =)

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår