espen_mg Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Heisann! Noen som kan hjelpe meg med råd og tips om hva som kan være feil på bilen, når den bare rykker å napper når jeg drar på? Jeg finner nemlig ingen feilkoder på bilen når jeg leser av feillageret! Har en liten teori om at den kan være Wastegaten som er gåen, men det har snakket med en som hadde tilsvarende problem, og hos han var det gasspjeldet som var defekt. men om dette hadde vært tilfellet hos meg skulle vel det ha kommer opp i feillageret?? Noen som har hatt samme problem på sin 1.8T? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 LMM (luftmengdemåleren) er vel som kjent en svakhet på disse, som kan føre til at den ikke går helt som den skal. wastegateaktuatoren på en kompis sin 1.8T røk og da gikk den også dårlig.. Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Jeg er klar over det med luftmengdemåleren men, den er i orden. Jeg hadde egentlig håpet jeg slapp å bytte wastegate, for det er helt jævli å komme til å bytta den...må sannsynligvis ut med turboen, eller kat. Jeg er sikker på at jeg mangler 100hk på denne feilen. den vil ikke i det hele tatt.. Kjedelige greier nå i sommer-sesongen!! Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rfPolo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 hehe, skal vi kappkjøre, hvis du har bare 50 gamper bør jeg jo ha en reell sjans:D Siter - '01 SEAT Leon 4 20VT X '96 VW Polo Colour Concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Hehehe... har vel litt mer... er 210 med chippen, når bilen er som den skal.. er nok nede på drøye hundre nå ja...dreimomentet er i allefall labert... Må vel sette bort feilsøkingen til noen som har litt mer peil enn meg...har prøvd alt som er i min makt.. hehe.. gir opp snart.. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Hey! Ligner litt på det som var feil med min, fant det pokker ikke ut... har du sjekket lambdaen? Jeg byttet den å da gikk det smooth! Lykke til hvertfall... Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Ett velkjent problem på disse bilene er kontakten på magnetventil som styrer turbotrykket. Den ryker helt inne ved kontakten. Men det er merkelig at du ikke får opp feilkoder. Sjekk den kontakten NØYE. Er ofte veldig vanskelig å se bruddet. Må avisolere ledningen for å se det. Asim :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Originally posted by espen_mg Heisann! Noen som kan hjelpe meg med råd og tips om hva som kan være feil på bilen, når den bare rykker å napper når jeg drar på? Jeg finner nemlig ingen feilkoder på bilen når jeg leser av feillageret! Har en liten teori om at den kan være Wastegaten som er gåen, men det har snakket med en som hadde tilsvarende problem, og hos han var det gasspjeldet som var defekt. men om dette hadde vært tilfellet hos meg skulle vel det ha kommer opp i feillageret?? Noen som har hatt samme problem på sin 1.8T? Ingen slanger som har ryki da? noen som det bare kan være ett lite hul i? hadde samme på min S2 Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Kjørt en stund med åpen/atmosfærisk dumpventil? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet Juli 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2004 Det sitter en plast-slange på undersiden av innsugsmanifolden. Denne bruker å sprekke. Den gjorde det på min, og jeg har hørt om flere som har byttet den. Er endel arbeid å få byttet den da. Jeg måtte av med innsugsmanifolden for å komme til. Kan også være vanskelig å se hvor den har sprukket. Den bruker å gå i skjøtene. Slagen koster 268 kroner hos Møller. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fillern Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Fant en sprukket slange til på min. Det var slangen som går fra turboen og ned til røret som går videre til intercoolern. Denne hadde sprukket like ved der slangen fra dumpventilen går inn på på samme slangen. Var ikke lett å se. Sprekken var på oversiden. Må bare kjenne godt etter med fingrene eller ta løs hele slangen og sjekke. Min bil gikk som en kule igjen etter at jeg byttet denne. Siter - Skoda diesel 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2004 Blir ikke helt klok på denne bilen... huff.. men fikk en liten ide om at kanskje det kan hjelpe å bytte bensinfilteret. er en god stund siden dette ble skiftet. For det som er rart, er at jeg har ikke problemer med trykket på turboen. men det virker rett å slett som om den har problemer med å gi nok bensin. Trykket på bensinen skal jo ligge 3 bar over turbotrykket, og nå har jo jeg chippet bilen og driver å kjører på rundt 1 bar. dermed må bensntrykket opp på 4 bar. Kan dette være vanseklig å oppnå dersom bensinfilteret er delvis tett?? Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_mg Skrevet August 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 prøvde å skifte bensinfilter i dag, men uten at bilen rettet noe som helst... skjønner ikke hva det kan være. Siter http://www.volvo-racing.i2.no Volvo 242 Turbo Volvo 242 Turbo banebil 1984 Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987 BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-S4-Biturbo Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 Originally posted by espen_mg prøvde å skifte bensinfilter i dag, men uten at bilen rettet noe som helst... skjønner ikke hva det kan være. Bensin pumpa? Siter Ingen signatur fordi det var noen som ikke ville ha det det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robin4 Skrevet August 3, 2004 Rapporter Share Skrevet August 3, 2004 kanskje litt dumt å komme med, men på min var det coilene, noe som går visst ganske ofte. Verdt å sjekke i allefall Siter Seat Leon 20VT '01 *VW Golf Cab GLi '86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.