hungryMadCow Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Hei. Har ikke allverdens erfaring med bil. For etpar dager siden røk regreimen mens jeg kjørte (ihvertfall det Vikingkaren sa). Har en 245, 86-modell. Har pratet med etpar folk og han ene påstår hardnakket at det bare er å sette på ny regreim og at motorn på denen volvoen tåler at reimen ryker. Noen som har noen erfaring med dette? Kjedelig å bruke kroner på å skifte reim for så å oppdage at motorn er gåen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 motoren din lever nok enda.. men vis det hadde vært en dieselmotor hadde den takket for seg. bytt regreim du... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hungryMadCow Skrevet Juli 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Ok. Thanks! Leste litt rundt på forumet og ser at det skal gå greit :) Skal prøve meg sammen med en kamerat å se om vi greier å skifte regreimen sjæl. Har sjekket på mekonomen og prisen for regreimssats ekke avskrekkende. Noen tips på ting jeg bør gjøre / passe meg for? Må man inn under bilen å skru? blir nok litt "to gode naboer" hehe, men hvordan skal man lære ellers :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 kan du det er det utrolig enkelt... jeg skulle klart det i blinde... :P men husk at alle hjul må stå på merkene.. etter som din røk så står de ikke på merkene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 har du motoren som heter 230K er det vel et problem har jeg hørt :/ men du har vel ikke den håper jeg :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lethal Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 Etter det jeg har blitt fortalt av en som har jobbet mye med volvo er: Rødt topp lokk = OK! Svart topp lokk = Ikke bra! Min har svart topplokk :( Siter ---- Power is nothing without control---- Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede) - 1984 Volvo 240 - 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt) - 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt) - 1983 Ford Sierra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 ELLER bare sveive motoren rundt og høre om den er ødelagt da! er vel bare K motoren som knekker/bøyer noen ventiler/ødelgger toppen ved regreim riving? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Juli 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2004 1. finnes ikke rødt topplokk. de han mener er grå. (evnt at de var røde da de var nye men alle jeg har og har sett er grå) 2. er bare k motoren som går til helvete når regreima ryker, og den har du ikke siden det er en 86 modell (med mindre motoren er bytta til k engang) konklusjon: ta å kjøp en ny regreim til 280 kr se i haynes boka og skru det sammen. er som sagt utrolig lett når man kan det Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg