Gå til innhold

kvaliteten på mondeo?


icecold-

Anbefalte innlegg

satser på at jeg ikke blir skutt for å skrive dette, men jeg har inntrykk av at mondeo generelt er av dårligere kvalitet enn f.eks passat. Det reflekteres forsåvidt av prisen også....stemmer dette?

 

Er forøvrig interesert i en mondeo med 1.8 TD. Denne har vel 90 hk? Er det andre dieselalternativer utenom den nye Tdci? det siste jeg lurer på er hvordan 1.8'ern er i forhold til VAG's 1.9 TDi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,8 Td som står i Mk1 og Mk2 kan ikke sammenlignes med de nye 2.0 dieselmotorene i MK3 og heller ikke den nyere 1,8 som er i Focus.

 

Minste 2-literen på 90 hk i Mondeo MK2 har dreiemoment på 245Nm, mens den gamle 1,8 literen har samme effekt men moment på knappe 180Nm. Det er det samme som f.eks 136 hk bensin i Mk1. 1,8 literen er en motor med gammel teknologi, bråker mye.

 

1,9 literen til VW/Audi er en klassiker. En meget drivstoffvennlig motor. Bruker vesentlig mindre drivstoff enn den gamle Mondeo-motoren. Den har også høyere moment, 90 hk tror jeg har ca 205-210Nm.

Blandt dieselmotorer fra førsten av 90-tallet og frem til siste års dieselrevolusjon så var 1,9 literen til VAG-konsernet noe av det beste innen diesel.

 

For å si det som det er: Hold deg unna Mondeo MK1 og Mk2, bilene er ikke spesielt dårligere kvalitetsmessig enn f.eks Passat men tenk på bruktverdien. Du skal slite med å bli kvitt en Mondeo, dessuten har den en mindre attraktiv dieselmotor enn f.eks Passat.

 

jeg har gjort tabben selv, kjøpte enn 95 modell stv til overpris hos en forhandler(85000 + reg for et år siden).

Dette var da en bensin 136 hk. Bilen er grei nok, men mangler AC og dessuten kunne jeg tenke meg diesel, her jeg bor er det 2 kr forskjell på literen i favør diesel. Dessuten er et forbruk på 0,5 kontra 0,9 vesentlig.

Men hva får jeg igjen for bilen nå? Hadde vert sjeleglad for å få 60000 kr, men jeg må sikkert ned i under 50000 kr for å få solgt. I verste fall er det ingen som er interessert i det hele. Kort sagt må man nesten gi bort bilen og da blir man nesten tvinga til å slite med bilen noen år til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om mondeo skjenerelt eller dem nyeste eller dem gammle?

 

Jeg pers. Har meget god tru på at dem nye mondeo er i meget god kvalitet! dem har meget gode motorer å ser ut som dem er bygget på et nytt plattform:rolleyes: hehe

 

Kunnet selv tenkt meg Ford mondeo Ghia X ;)

nok utstyr der passat ikke kan stille seg i samme klasse

 

men er vel bare å kontakte mesta å høre?

;)

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår