btl Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 man slipper vel også å justere hydraulisk clutch, men man må "lufte" clutchen når man f.eks bytter væska i den. Hydraulisk clutch er vel egentlig ingen fordel på en vanlig personbil. Siter - VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style - VW Golf -1996 1.8 GL Syncro. - Renault Megane -2003 1.6 16v :-( S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC) x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Det er det jeg mener og .. Bare masse jobb og mer som kan gå galt, nei bruk heller muskler og dra i vaier`n! ;) Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2004 Bare for å presisere, men det nærmeste en volvo kommer hydraulisk clutch er converter, det dere mener er hydraulisk manøvrert clutch, fordeler: slipper justering og klutchen er presis hver gang, slipper wire som flistrer seg og ryker. Uting: Luft, lekkasje, vrient å lufte, mindre følelse med clutchen, men det har man ikke på en nyere bil allikevel. Hvor tung clutchen er kommer ann på fjæra, utveksling og eventuell servo, ikke på overføringa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by bjørn Eneste grunn til å bruke hydraulisk clutch er hvis man har så sinnsykt harde fjærer på trykkplata at man får krampe i beinet av å clutche. Ellers er vaier bedre på alle punkter, tåler mye mer og er mer til å stole på! Mindre mikkmakk! Kan skrive under på at pedalen blir veldig hard med wireclutch og forsterket trykkplate (Sachs 655). Ikke noe for mor i bykjøring! Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juli 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2004 Originally posted by Turboperformance Kan skrive under på at pedalen blir veldig hard med wireclutch og forsterket trykkplate (Sachs 655). Ikke noe for mor i bykjøring! gratis trim! jeg synest ikke det er noe ille. værre å lukeparkere med 242'en min.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.