Gå til innhold

Bergen --> Skien

Ranger emnet


Cathan

Anbefalte innlegg

Kjører ofte til notodden som ligger ca en time fra skien, raskeste vei er E-134 tror jeg det heter via odda-haukelifjellet , er en ferge Kvanndal-Utne.

Altså til notodden med vanlig fart hele veien 6-7 timer, men du kjører via Bø-Skien, tenker meg ca 1 time mer..

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vw Digger

Kjører ofte til notodden som ligger ca en time fra skien, raskeste vei er E-134 tror jeg det heter via odda-haukelifjellet , er en ferge Kvanndal-Utne.

Altså til notodden med vanlig fart hele veien 6-7 timer, men du kjører via Bø-Skien, tenker meg ca 1 time mer..

 

Det var en på jobben som snakket om odda og haukelidgrend.

Skal bestemme meg om jeg tar jobben når jeg hører hva jeg tjener på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kjøre fra bergen, lærdal, filefjell og derfra ned til oslo=>skien. Dette er europavei 16

 

En annen vei, er inn til odda via fergen kvandal/utne. Etter en lang tur inn sørfjorden til odda begynner oppstigningen til Haukeli, så er det å følge dalføret ned til oslo.... Dette er den korteste strekningen.

 

Tips:

 

Skaff deg en kartbok og planlegg ruten. Kjører du feil et sted kan det bli en sur og lang omvei.

 

Bergen => Oslo, spesielt europavei 16 er prioritert av politiet. Det er ofte kontroller. Jeg ble selv tatt på dette strekket. Politiet stod da godt skjult oppe i fjellheimen og noterte tiden for min passering. Da jeg kom ned til lærdal vinket de meg inn og regnet ut gjennomsnittsfart.. Pleier å se snuten i god tid når de står med laser, men her var det ikke mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vw Digger

Bergen -> Oslo -> Skien vil ta litt lenger tid, og mere kontroll ja :D

Har aldri sett purken på haukeli strekningen jeg!!

Kjører uansett rolig da ukjente veier ikke er noe å stresse med!!

 

Hvis jeg tar turen kommer jeg til å kjøre en Citroen Jumper med et flyttelass bak i bilen. Da går det ikke fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt trangt der forbi norheimsund-> kvanndal, men en jumper fikser det, har du god tid og skjøre ting i bilen anbefales den andre veien da veiene i telemark er elendig for min del :D (de holder på/har holdtpå å asfaltere en god del i indre telemark )

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pcBaktus

Det er veldig koselig over haukeli med sauer og snø.

Men de koselige oppoverbakkene har også noen veldig lange tunneller, og er enda mørkere og enda trangere enn det igjen:)

 

 

Men koselig er det der.

 

Jepp liker denne veien best jeg...

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Børnerud'n

Har kjørt den strekningen så vanvittig mange ganga, raskaste e gullbotn, kvanndal-utne, haukeli, bø, skien.. uten tvil! 6 1/2 time herifra. Notodden e omvei.

 

Har ikke sagt at han skal kjøre om notodden ;)

 

Leser du nøye står det: men du kjører via Bø-Skien, tenker meg ca 1 time mer!!

 

6 1/2 time???

1996 Vw Passat 1,9 TDK

1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår