Gå til innhold

hva kan skje? (nektet å ta i mot forelegget)

Ranger emnet


ehrnst

Anbefalte innlegg

ok jeg blei stoppa her om dagen for å ikke bruke blinklys.

jeg skal fortelle hele historien så folk skjønner hva som skjedde.

forresten, det jeg hadde tenkt til å si, men ikke hadde baller nok, vil så i parantens. det jeg faktisk sa står da ikke i parantens:)

 

det som skjedde var at jeg var innom en beninstadjon for å fylle på med litt nødvendig proviant, cola og sjokkis;) plassen inne på bensistasjonen var full av rånere, men til min egen forundring så var det ikke en kjeft på veien, så jeg bare flesker ut uten å bruke "retningslyset". 5 sek. etter jeg er ute på veien ser jeg en mørk bøå mondeo i speilet som blinker med lysa, og førern spreller febrilsk med armen. jeg skjønte da ganske fort at han ville ha meg inn neste innkjørsel, så jeg vrengte jo da tralla inn på en parkeringsplass. står der en liten stund uten at noe skjer, så jeg sitter å fikler med noen nye knapper jeg ikke hadde sett på spillern før, plutselig knakker det på ruta, og i det jeg snur meg ser jeg rett i trynet på noe som likner forferdelig på en gris, akkurat da likna sikkert jeg på ludvik fra flåklypa, litt lettere forbauset ruller jeg ned vinduet og en stemme sier: "god kveld" og jeg sier da høflig tilbake: "en så god kveld er det vel ikke, det regner jo" fyren ber da selfølgelig etter vognkort og førekort, jeg finner det fram og så sier han "denna lappen er jo fortsatt varm etter den kom ut av pressa" så sa jeg "joa, (hva i helvete mener du med det) sant nok det, men hva har det med saken og gjøre, og hvorfor stoppa du meg" han sier: "jo, nå skal du høre. du brukte ikke blinklys ut fra stasjonen her borte du. hvorfor ikke det?" jeg sa: "nei, jeg glemte det vel" og dum som jeg var så måtte jeg selvfølgelig legge til: "eller egentlig brukte jeg det ikke fordi det ikke var noen folk ute på veien" konstabelen sier: "jo sant det, men du skal jo bruke det uansett vettu, såppas husker du vel?" jeg sa: "joa" konstabelen: "ja. da må jeg nok skrive ut et forelegg til deg" jeg sa: ja, (skriv til krampa tar deg) ok da. konstabelen rabler ned, så jeg spør da hvor mye forelegget var på, og han sier: "joda det er ikke den mest svimlende prisen, ikke mer enn 750kr." jeg sa: "750, (hva faen eru tjukk i huet?) nei det er ikke så ille det. etter han hadde fått alle personalia som det så fint heter, så spurte han om jeg aksepterer forelegget, og siden jeg bare så en kar i den bilen, men fortsatt ikke er sikker på om det var riktig, så svarte jeg "nei, det gjør jeg ikke" (du gidder jo faen ikke å sende en bot på 750 spenn gjennom hele det systemet alikavel) han sa: "nei vel, jeg har jo navn og sånt så du får kjøre forsiktig. hadet bra"

 

 

 

takk for at du leste:rolleyes: måtte bare slrive så lang, kjeder meg:D

 

 

men uansett. var det jævlig dumt å gjøre eller tror dere det ikke kommer til å skje noe mer? jeg har jo ikke akkurat råd til å betale en hel rettsak jeg:o

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrControl

Jeg synes av alt politiet finner på bry seg om er det BRA at de tar folk som ikke bruker blinklys. Finnes ikke noe mer irriterende og ofte farlig enn ikke og bruke blinklys. Og hvis du sjelden ellers og bruker blinklys som du sa har du godt fortjent deg denne bota!!

 

nå bruker jeg blinklys når det er folk ute på veien da. jeg syne også det er irriterende å ligge bak en kar som du ikke aner hvor skal osv. men nå tror ikke jeg at du bruker blinklys når det ikke er en kjeft på veien du eller?

E30 323tic

[x]E30 325i 4d

[x]88 ascona c

BMW E30 Entsuiast? Klikk her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ehrnst

han blinka med fjærnlysa, han hadde et sånt plast skilt, jeg kunne se det men han viste det ikke til meg, regna vel med jeg så

 

ergo, han var off-duty og kjørte privatbil? har ikke noe han skulle ha sagt. så lenge det ikke er blålys/politi'badge' innvolvert, så er han en privatperson akkurat som du

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og så lenge han er alene er det ord mot ord..og du kan slippe boten...

 

jeg vet..ble stoppet i 120+++(hadde 170 på klokka) av en sivil bil..og eneste han sa var..."kjør forsiktig..og husk..moren din vil ha deg hel tilbake..og ikke som en helsides oppslag i avisa.." kjørte ganske rolig etter det i flere dager as..

✔Mercedes C220cdi 2009

✔Mercedes E220cdi 2007

✔Mercedes S320 2000

__________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ifølge min kjørelærer kunne man drite i blinklys hvis det ikke var andre i trafikken... hvis man var sikker på at ingen andre var i nærheten kunne man kjøre i feil fil eller rygge i rundkjøringa hvis man ville... dette var visst ikke ulovlig...

 

men å ikke bruke blinklys er utrolig irriterende, man sitter f.eks og venter på å få kjørt ut på en vei da en kar plutselig svinger av veien, hadde han brukt blinklys hadde j sluppet og vente og sluppet og bli irritert...det er bare en bagatell, bruk blinklys!

men seff i ditt tilfelle hadde j sikkert ikke brukt blinklys jeg heller...alt med skjønn...

2010 VW Scirocco

X 2010 Passat CC Carat X 2009 VW Tiguan X 2009 VW Passat highline dsg X 2009 Golf 6 TSI

X 2008 BMW 318d x 2008 BMW 118d and the list goes on

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stopper ikke før politiet blinker med blålys. De som først prøver med lyshorn 10-15 ganger får høre det når de stopper meg...

 

Jeg skal innrømme at jeg er litt slapp med blinklysbruken når jeg er HELT alene på veien, men dersom det hjelper andre traffikanter er jeg ekstra påpasselig med blinklys, vet hvor irriterende det er, slik m_leikfoss sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår