nmee Skrevet Juli 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2004 Hei, Har nylig byttet mekanismen mellom viskermotoren og viskerne (den gamle var låst bom fast, masse fett og wd-40 hjalp lite). Etter jeg monterte dette gjør viskerne en del ting de ikke skal gjøre: 1. Når jeg først har satt igang viskerne, går det gjerne 10-20 sekunder før de skrur seg av igjen, selv om jeg setter viskerne på "off" med en gang. 2. Når de først stopper stopper de ikke der de skal stoppe, men på tilsynelatende vilkårlige steder på frontruten... noe upassende når viskeren stopper i midten av synsfeltet mitt :) 3. Intervall funker ikke, viskerne går helt likt på intervall som på lav fart. Noen idéer om hva dette kan være? All hjelp mottas med takk :) Har en Audi A4 Avant 1.8 2001 (B5) Siter 1995 Nissan 200SX (S14) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Eneste jeg kan foreslå her som er det mest opplagte er at det MÅ være koplet feil et sted eller fler.. men dette har du vel alt sjekket... håper det ordner seg! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmee Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Ja, det virker jo slik... men eneste koblingen som er der er jo kontakten til selve viskermotoren - og denne går bare inn én vei (har fire ledere). Siter 1995 Nissan 200SX (S14) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Er det ikke et relè som har gått berserk da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmee Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Meget mulig - men nå beveger vi oss inn i områder jeg overhodet ikke har peiling på :) Hvor finner jeg reléet, og hvordan finner jeg ut om det fungerer som det skal eller ikke? Siter 1995 Nissan 200SX (S14) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Tja, hva som befinner seg mellom spaken og motoren(e) og hvor er jeg usikker på. Du kan kanskje spørre noen som har en Haynes rep. håndbok. Min befinner seg i posten en plass mellom U.S.A og Norge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nmee Skrevet Juli 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2004 Morsomt at du nevnte, jeg venter på min også... bestilte for fire dager siden ellerno :) Jeg får vel klare meg enn så lenge med viskere med dårlig oppførsel ;) Siter 1995 Nissan 200SX (S14) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
one Skrevet Juli 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Juli 15, 2004 Denne formoder jeg? Selv venter jeg på denne: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bryneguzzen Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Hei Jeg kjøpte en Audi A4 1,9TDI 1998 her om dagen. Selger sa at vindusvisker til tider ikke gikk tilbake i posisjon, men da var det bare å kjøre den ett par ganger til, så ville det ordne seg. Mhhrmff... Nå er det slik at jeg slår på tenningen, så går viskerne 6-7 ganger av seg selv, så stopper di rett opp/nedd. dvs midt i synsfeltet. Dette skjer på tross av at vindusviskerne står i posisjon "Off". Intervallen virket første dagen. De lever rett og slett sitt eget liv. Litt trist når planen var å reise på bilferie til helgen ;O( Har fått mange råd og tips i dag, men har ikke lyst å kjøpe masse deler uten å vite hva som er galt. De fleste mener at motoren må skiftes, men andre sier "styrings rele'" Og andre mener selve hendelen på rattet Noen gode tips? Ser at bruker NMEE har nøyaktig samme problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2008 Det hendelen gir ut burde ikke være årsaken spør du meg, heller ikke viskere eller viskemotor. Jeg har ikke fryktelig mye peiling på bil, men jeg er elektriker :) Jeg ville tippe at disse symptomene tyder på enten: -Slitt eller gåent relé, mest sannsynelig -Dårlige koblinger eller forbindelser som ikke burde være der, ledningsisolasjon som er svidd og forusaker feil fks. Er jo rart det med at når du skrur på tenningen så går viskerene automatisk, noe som kan bety at tenningen styrer relé'et pga. en kobling. Jeg ville byttet relé :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bryneguzzen Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Flott! Tusen takk for tilbakemelding. Jeg skal få noen til å måle spenning og feilsøke :) Gustav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bryneguzzen Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Hei igjen Da har vi testet og koblet fra hendelen til vindusviskeren og den går like bra for det om. Når vi slår på tenning begynner viskeren å gå med en gang. Dette på tross av at hendelen er helt koblet fra. Så noe gir viskeren en "puls" eller noe som får den til å gå. Konkluderer derfor med at det ikke er noe galt med hendelen. Aner ikke hva som er styringsrele' til viskeren eller hvor det befinner seg i bilen. Ser at det ligger en del rele bak sikringene på venstre side fremme, men har ingen oversikt over hva de ulike er til. Noen som kan hjelpe ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Tipper relé'et får 12V styring fra tenningskretsen ellerno :P Evt. feilkobling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bryneguzzen Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Fikk pluttselig vite av Norske Bildeler at rele'et ligger i vindusviskermotoren. Ny motor koster kr 2050,- der + frakt. Fant brukt motor hos Knoksen til kr 750,- så da prøver vi det på torsdag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finisa Skrevet Juli 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2008 Hehe, gjør det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg